eHUB.cz - příručka pro partnery

Seznamte se základním fungováním affiliate sítě eHUB.cz. Projděte si jednotlivé kroky, jak správně propagovat.

Jak začít

Chcete-li se stát partnery eHUB.cz, nejdříve se zaregistrujte zde.

Úvod spolupráce

V první fázi potřebujeme znát vaše:

  • jméno
  • příjmení
  • e-mail
  • telefon

Kromě toho můžete rovnou uvést i váš web, případně společnost. Do dalšího okýnka patří všechno, co se do formuláře nevešlo, ale chcete nám to sdělit.

Screen registračního formuláře

Nepřišel vám potvrzující e-mail?

Po registraci vám dorazí e-mail potvrzující vytvoření vašeho účtu. Pokud nepřišel, vyčkejte, e-maily jsou rozesílány automaticky, ale mohou mít několik minut zpoždění. Pokud e-mail nevidíte, nezapomeňte zkontrolovat také složku SPAM.

Pokud vám e-mail stále nedorazil a jste si jistí, že jste dobře zadali e-mailovou adresu, doporučujeme použít nástroj pro reset hesla. Nejdete jej na adrese: https://pm.ehub.cz/user/reset-password

Zadejte e-mail, pod kterým jste se zaregistrovali do systému. Zašleme Vám mailem instrukce pro reset hesla. Alternativně se na nás obraťte skrze info@ehub.cz.

První kroky

Po přihlášení ( přihlásíte se zde ) ke svému účtu se ocitnete na hlavní nástěnce (Dashboard). Dashboard je teď prázdný, protože ještě nemáte žádné provize. V pravém horním rohu vidíte své jméno, po najetí na něj se můžete dostat na svůj profil. Pečlivě tam vyplňte své kontaktní údaje.

Proč chceme znát i vaše telefonní číslo? Telefon potřebujeme pro snazší domluvu. Pokud je třeba se na něčem dohodnout, telefonicky to jde mnohem snáze. Díky tomu, že máme vaše telefonické číslo, vám můžeme vždy volat my, nikdy nemusíte volat vy nám.

Kromě základních informací uvedených při registraci byste měli zadat i fakturační a platební údaje kvůli vyplácení provizí. Při vyplácení budete nahrávat fakturu na vaši firmu nebo IČ.

Základní informace, které chceme po partnerech.

Chcete s námi spolupracovat jako fyzická osoba?
Spolupracujeme i s nepodnikateli. Tato i ostatní formy spolupráce, jsou popsány v kapitole Výplaty.

E-mailové notifikace

Ve svém profilu máte také možnost nastavení, zda chcete odebírat newslettery, být upozorňováni na vznik transakce a dostávat pravidelný reporting. Pro newsletter lze nastavit i bližší preference, díky tomu budete dostávat přesně ty informace, které potřebujete, konkrétně jde o:

  • novinky v síti & akce
  • edukační
  • výkon sítě & data

Určitě doporučujeme odebírat minimálně novinky v síti a akce. Díky tomu se dozvíte o nových zajímavých inzerentech, akcích, které stojí za to, slevových kupónech a dalších žhavých aktualitách i vylepšeních, jež jsme pro vás v eHUB.cz vyjednali.

V sekci edukační zasíláme tipy na marketingové články. Tyto informace jsou tedy ideální pro všechny, kdo se chtějí vzdělávat a prostřednictvím lepšího vzdělání dojít také k vyšším výdělkům z provizí.

E-maily z kategorie výkon sítě & data vám pomohou lépe analyzovat vaši práci. Naučí vás zpracovávat data, která vám eHUB.cz poskytuje k využití a plánování vlastních strategií.

E-mailové oznámení - co vše vám můžeme zasílat

Úprava profilu

V sekci vašeho profilu lze provádět i úpravy:

  1. Změna hesla – je třeba zadat heslo staré a nové
  2. Změna e-mailu – budete muset potvrdit nový e-mail
  3. Změna platebních údajů

Pokud se změna provede, v pravém horním rohu stránky dočasně uvidíte oznámení o provedené změně.

Důrazně vás prosíme, abyste si pečlivě zkontrolovali zadané údaje. Jak kontaktní e-mail, tak platební údaje jsou velmi důležité.

Důležité kontakty

Změníte-li e-mail nebo telefonní číslo, nezapomeňte si tyto údaje upravit také ve vašem profilu na eHUB.cz. Kontakt na vás potřebujeme kvůli informacím o nových akcích, výplatách provizí i pro osobnější komunikaci.

Web zadaný při registraci

Zadat při registraci webovou stránku sice není povinné, ale výrazně vám to doporučujeme. Web je možné ve vašem profilu změnit, budete-li to potřebovat. Máte-li kvalitní web, určitě se pochlubte, budete mít vyšší šanci na schválení kampaní, které nejsou veřejné.

Web zadaný při registraci

Zadat při registraci webovou stránku sice není povinné, ale výrazně vám to doporučujeme. Web je možné ve vašem profilu změnit, budete-li to potřebovat. Máte-li kvalitní web, určitě se pochlubte, budete mít vyšší šanci na schválení kampaní, které nejsou veřejné.

Nastavení ozubené kolečko

Výběr kampaně

Po přihlášení do svého účtu otevřete záložku Kampaně. Ta je pro vás klíčová, právě zde žádáte o zapojení do jednotlivých kampaní a vybíráte si, koho budete propagovat.

Základní informace, které potřebujete vědět

Co jsou to cookies?
Malé soubory, které si webová stránka ukládá v prohlížeči. Pokud tedy nějaký uživatel přes váš odkaz zamíří na e-shop, e-shop si v jeho prohlížeči uloží cookies s informací, že přišel od vás. Uskuteční-li objednávku, díky cookies se přidělí provize právě vám. Cookies však zůstávají v prohlížeči pouze nějaký čas, typicky 30 dní. Po uplynutí této doby se vymažou a vy už provizi nezískáte.

Jak se počítá provize a jaké jsou typy provizí?
Provize mohou být fixní, nebo jde o určité procento z objednávky. U každé kampaně vidíte podrobnější informace, typicky se procentuální částka počítá z ceny bez DPH a poštovného.
Odměna nemusí být pouze za přivedenou objednávku z e-shopu (označujeme jako sale). Může jít také o jinou předem definovanou akci, například zanechání kontaktu (většinou e-mail a telefon) - označujeme jako lead.

Jaké jsou kategorie inzerentů?
Kampaně můžete hledat podle názvu, typu provize (fixní/procenta z objednávky), stavu (vaše schválené kampaně, zamítnuté, čekající na schválení atd.) nebo kategorie. Funguje lépe, když propagujete produkty a služby související s tématem vašeho webu. Díky tomuto filtru takové kampaně snadno najdete.

Veřejný katalog kampaní

Katalog affiliate kampaní je veřejně přístupný, najdete ho na této adrese. Stejné kampaně uvidíte i po přihlášení na odkazu Kampaně. Tam na ně můžete reagovat.

Veřejné programy vs. čekání na schválení

V posledním sloupečku přehledu kampaní je vidět Stav. U některých kampaní je automaticky Schváleno, toto jsou veřejné kampaně, do nichž se můžete zapojit bez omezení. U dalších vidíte Požádat o schválení. V tomto případě musíte požádat a inzerent si sám určí, zda má zájem, abyste ho propagovali. Rozhoduje se mimo jiné podle kvality webu, proto je důležité ho mít v profilu uvedený. Mezi další kritéria patří třeba relevantnost, inzerenti si vybírají pro propagaci spíše weby, které souvisí s tím, jaké služby nebo produkty nabízí. Někdy vás nemusí přijmout také jen z toho důvodu, že mají aktuálně prostě plno a více partnerů již nepotřebují.

Z neúspěchů si tedy nedělejte hlavu a vyzkoušejte se zapojit do jiné kampaně. Výběr máme opravdu bohatý, a to v různých oborech.

Přehled kampaní

Podmínky a omezení u kampaní

Když kliknete na vybranou kampaň, dočtete se základní informace, získáte materiály ke stažení, kupóny a také se dozvíte podmínky kampaně. V podmínkách jsou důležité informace:

  • výše provize
  • platnost cookies (jak dlouho si bude e-shop pamatovat, že klient přišel právě z vašeho odkazu)
  • interval schvalování
Detail affiliate programu

Schvalování a statistiky

Nově uvádíme také data ohledně schvalování, tedy jaká je maximální lhůta pro schválení transakcí, průměrná doba schválení a také poměr schvalovatelnosti.
Dále uvádíme průměrnou hodnotu objednávky, průměrnou provizi a konverzní poměr.

Schvalování statistik

Omezení propagace

V této sekci uvádíme, co je zakázáno (častokrát bývá uvedená například klamavá reklama).

Porušení nastavených pravidel může vést k ukončení spolupráce, proto je vhodné si je vždy pečlivě přečíst, kdykoliv začínáte spolupráci s novým inzerentem. Nespoléhejte na to, že nemá speciální požadavky. Možná zrovna tento inzerent nějaké atypické připomínky má.

Data zajímavá pro partnery

Podle čeho si vlastně vhodné kampaně vybírat?

Vezměte v úvahu obor, jemuž se věnujete. Najděte e-shop, s jehož produkty se opravdu ztotožňujete, ty se vám budou snadněji a přirozeněji propagovat.

Pro většinu partnerů je pochopitelně důležitá výše provize. Neměla by však být jediným kritériem, protože kolikrát budete schopní vydělat více na kampani s nižšími provizemi. Marketingový svět je neuvěřitelně zajímavý.

Budete-li mít jakékoliv další dotazy, u každého programu je uveden jeden kontaktní manažer. Je to člověk přímo z eHUB.cz, který se o danou kampaň stará, takže vám určitě bude schopen dobře poradit.
Kontakt najdete v detailu programu v sekci Manažer.

Kontakt na konkrétního Affiliate managera

Reklamní prvky

Odkazy

Odkazy jsou alfou a omegou vaší propagace. Základní partnerský odkaz pro propagaci najdete v sekci Defaultní odkaz. Jeho tvar vypadá následovně:

https://ehub.cz/system/scripts/click.php?ga_aid=412289c2&a_bid=0002258B

Parametr a_aid je ID partnera, tedy Vás, a  a_bid reklamního prvku v dané kampani. Hodnoty těchto povinných parametrů jsou unikátní, jak pro každého partnera, tak i pro každý reklamní prvek, a náš systém je doplňuje automaticky. Pro kontrolu vaše partnerské ID najdete v osobním profilu.

Pamatujte, že jakýkoliv odkaz v naší síti funguje vždy tak, že návštěvníka přesměruje přes doménu eHUB.cz na web inzerenta. Pro kontrolu, že takový odkaz funguje správně, stačí, když vložíte odkaz do prohlížeče a dostanete se tak na web inzerenta. Následně ve Statistikách prokliků najdete příslušný proklik u dané kampaně.

Je velmi důležité, aby odkaz byl nastaven správně. Pokud nenaleznete kontrolní proklik ve statistikách, je možné, že odkaz není správně. Nedošlo pak ke správnému přesměrování a proklik jsme zaznamenali do tzv. Chybných prokliků (více v kapitole Chybné prokliky).

1. Generátor odkazů

Funguje? Tak to jsme moc rádi. Tím to ale nekončí. V propagaci se u nás nemusíte omezit pouze na Defaultní odkazy. V administraci je proto pro vás připraven v záložce Reklamních prvků Generátor odkazů.

Kde na jednom místě můžete generovat více odkazů pro různé inzerenty. Pokud v generátoru vyberete pouze kampaň k propagaci a kliknete na tlačítko generovat, získáte základní partnerský odkaz:

Screen generátoru odkazů
2. Odkaz s využitím volitelných parametrů

Volitelné parametry data1 a data2 můžete využít pro vaši lepší analytiku. Stačí do odkazu přidat jeden nebo dva volitelné parametry. Jak na to?

  • V generátoru vyberete prvně kampaň k propagaci
  • Vyplníte kolonky Data 1 (např. web1) a Data 2 (např. CTA1)
  • Kliknete na tlačítko Generovat
  • Odkaz se prodlouží o parametry data1 a data2

Níže vzniklý partnerský odkaz bude v následujícím tvaru:

https://ehub.cz/system/scripts/click.php?a_aid=4b6a272d&a_bid=633ecb9f&data1=web1&data2=CTA1

Parametry data1 a data2 pak předáváme jak ke statistikám prokliků, tak prodejům. Pomůže vám tak identifikovat reklamní prvky, na které návštěvníci klikají a přes které nakupují.

3. Odkaz na konkrétní podstránku neboli Deep link

Jak jste si již určitě všimli, s volitelným parametrem Deep link v generátoru odkazů můžete vytvořit odkazy směřující na konkrétní podstránky (např. vybrané produktové kategorie). Postup je identický.

  • V generátoru vyberete prvně kampaň k propagaci
  • Do kolonky Deep link vložíte celou URL konkrétní podstránky, na kterou chcete odkazovat (např. https://www.benu.cz/vitaminovy_rok)
  • Kliknete na tlačítko Generovat
  • Odkaz se prodlouží o parametr desturl

Níže vidíte partnerský odkaz na konkrétní podstránku neboli Deep link:  

https://ehub.cz/system/scripts/click.php?a_aid=4b6a272d&a_bid=633ecb9f&desturl=https%3A%2F%2Fwww.benu.cz%2Fvitaminovy_rok

Zda pak odkaz s využitím volitelných parametrů a Deep linkem

https://ehub.cz/system/scripts/click.php?a_aid=4b6a272d&a_bid=633ecb9f&data1=web1&data2=CTA1&desturl=https%3A%2F%2Fwww.benu.cz%2Fvitaminovy_rok

Takto velmi snadno si můžete vytvořit specifické odkazy dle vašich představ a s jistotou, že vše funguje, jak má.

Bannery a reklamní prvky

Kromě odkazů můžete e-shopy propagovat také formou bannerů a dalších reklamních prvků. Ty najdete v záložce Reklamní prvky konkrétní kampaně. Pro mnohé kampaně jsou připraveny hezké bannery, jejichž použití je naprosto jednoduchá. Vidíte přímo kód, který stačí vložit do vaší webové stránky. Kód už obsahuje vaše affiliate ID, takže nic dalšího neřešíte. Bannery jsou dostupné v různých velikostech, na šířku, na výšku nebo čtvercové. Nezapomeňte je vybírat i podle toho, kam vedou – na hlavní stránku, do konkrétní kategorie apod. Všechny tyto informace vám přehledně zobrazujeme.

Ukázka bannerů v našem systému

XML Feed

XML Feed je soubor, který obsahuje informace o produktech daného e-shopu. Obvykle obsahuje ID a název produktu, cenu, URL adresu i URL adresu obrázku, ale mohou se zde objevit i další údaje.

1. Specifikace

Práce s XML Feedy je určena technicky zdatnějším uživatelům. Z XML Feedu lze vytvořit katalog na vašem webu, a tak odkazovat čtenáře přímo na konkrétní produkty. Pro snadnější práci s feedy jsme připravili tvz. eHUB formát. Takto označené XML feedy, již obsahují vaše unikátní ID, nemusíte tedy nic přidávat, jde o konečný odkaz. U ostatních feedu je nutné přidat k url produktů partnerský odkaz typu deep link – více v kapitole generování odkazů.

2. eHUB Feed

XML Feed lze vybírat podle typu. Velkou část feedů se snažíme nabízet v našem speciálním standardizovaném formátu eHUB, který má pro vás velkou výhodu – je konzistentní. Vždy víte, s čím pracujete, jak přesně data vypadají. Rádi si vyvíjíme vlastní řešení, protože jsme pak schopní ho uzpůsobit přímo na míru klientům a dokonale naplnit jejich potřeby.

3. Štítkování

Od poloviny roku 2020 nabízíme také oštítkované XML feedy. Pomocí štítků vám usnadňujeme zařazení produktu do konkrétní kategorie na vašem webu, zcela automaticky a bez práce. Více se dozvíte zde v našem příspěvku na blogu.

4. XML feed na míru

Máte zájem o XML feed produktu konkrétní značky? Dané kategorie? Nějakou kombinaci? Nic není problém. S eHUB feedy tohle všechno lze udělat, dokonce je možné kombinovat více XML feedů dohromady.

Problematice feedu se podrobně věnujeme v samostatném článku Práce s XML feedy.

Generátor formulářů

V systému máte možnost vygenerovat si formulář k dané kampani, určit si data pro dodatečnou analytiku i URL, na niž bude uživatel přesměrován, jakmile formulář odešle.

Snažíme se vám dát k dispozici co nejvíce možností propagace, abyste nemuseli nic tvořit sami. Vždy stačí jen vzít námi vygenerovaný kód a vložit do vaší webové stránky. Od technického řešení jsme tu my, vaším cílem je pouze přivést klienty, a tím získat provizi.

Slevové kupóny a akce

Na slevové kupóny Češi slyší, proto jsou skvělou příležitostí i pro vás jako naše partnery. My na ně máme v menu speciální kategorii (Reklamní prvky ->  Slevové kupóny ). Pro snadnější zpracování nabízíme možnost exportu slevových kupónů do formátu JSON (přes odkaz na eHUB API) či CSV.

Tato funkce je podrobněji popsána v článku Automatizovaný export slevových kupónů a akcí.

Zakázaná klíčová slova

Jistě budete chtít své webové stránky s partnerskými odkazy propagovat, aby se dostali k co největšímu počtu lidí, a vy jste získali co nejvyšší provizi. V takovém případě si dejte pozor na zakázaná klíčová slova, která nesmíte používat. Najdete je v menu v kategorii reklamní prvky pod odkazem  Zakázaná slova, jsou vypsané pro každý e-shop, který u nás má svou kampaň. Obvykle jsou to názvy e-shopu a různé podoby názvu, ale raději si to ověřte.

Statistiky

Další klíčová věc pro naše partnery jsou statistiky. Všichni chtějí vidět, jak se jim daří. K tomu je však potřeba výsledky nejen sledovat, ale i dokázat správně interpretovat a využít. My tohle všechno víme, proto se vám snažíme zobrazení dat co nejvíce usnadnit. Veškeré informace o získaných transakcích a proklicích lze filtrovat podle nejrůznějších kritérií.

Samozřejmostí je export do formátu .csv. Chápeme, že webové rozhraní je dobré pro udržení si nějakého základního přehledu, ale pro detailní zpracování dat je nutné si je stáhnout a zobrazit v odpovídajícím programu. Na soubory .csv můžete použít excel, který umí s daty docela kouzlit.

Prokliky

Zobrazujeme veškeré prokliky, jež se vážou k vašemu účtu. Můžete je filtrovat podle kampaně, názvu, typu (unikátní/opakovaný) či datumu a času. Zobrazujeme přímé datum a čas prokliku, IP adresu a také URL odkazujícího. Snadno tedy zjistíte, odkud vám plynou nejvyšší příjmy.

  • ID – je jednoznačný identifikátor prokliku
  • Název kampaně - kampaň které jste přivedli proklik
  • Název reklamního prvku – každý odkaz eviduje nejen partnera, ale také ID reklamního prvku. Vidíte tedy jaký prvek přivádí prokliky.
  • Datum a čas – kdy došlo k prokliku.
  • IP adresa – IP adresa z které došlo k prokliku.
  • Data1 a Data2 – jsou nepovinné parametry. Pokud si je definujete při tvorbě odkazu, zde je pak zobrazujeme.
  • URL odkazujícího – url z které došlo k prokliku.
  • Typ – zda jde o unikátní či opakující se proklik.
Statistiky prokliky

Transakce

V menu Transakce najdete to nejdůležitější, kolik peněz z provizí zamířilo na váš účet. Opět je možné data filtrovat podle nejrůznějších kritérií. Zajímat by vás měl především stav – tedy jestli už je částka schválená a připsaná natrvalo, nebo teprve před schválená. V takovém případě své peníze ještě nemáte jisté. Může to být například z důvodu, že ještě běží 14denní lhůta na vrácení zboží a neví se, jestli jej zákazník bude vracet.

  • ID – je jednoznačný identifikátor transakce v naší síti.
  • Datum a čas – kdy došlo k zaznamenání transakce.
  • Kampaň – kampaň, které jste přivedli objednávku.
  • Reklamní prvek – jakým reklamním prvkem byla přivedena objednávka.
  • URL odkazujícího – url z které došlo k objednávce. URL je dostupné také inzerentovi.
  • Datum a čas prokliku – kdy došlo k prokliku, který přivedl objednávku.
  • Klik Data1 a Klik Data2 – jsou nepovinné parametry. Pokud si je definujete při tvorbě odkazu, zde je pak zobrazujeme.
  • ID objednávky – ID transakce, kterou nám předává inzerent. Většinou se ID transakce shoduje s ID objednávky, co obdrží koncový zákazník.
  • Hodnota objednávky – zaznamenaná hodnota objednávky (v CZK). Z této částky se počítáme provizi. Většinou jde o částku bez DPH a dopravy.
  • Původní hodnota objednávky – pokud během schvalování dojde k úpravě hodnoty objednávky, zde uvádíme původní zaznamenanou hodnotu.
  • Provize – vaše odměna za přivedení objednávky.
  • Typ – rozlišujeme, zda jde o prodej (PPS) či lead (PPL).
  • Kupón – zobrazujeme kupón použitý v objednávce. Za předpokladu, že inzerent nám tyto data předává.
  • Nový zákazník – pokud inzerent rozlišuje u objednávek nové a vracející se zákazníky, zde o o tom informujeme.
  • IP adresa (proklik) - IP adresa z které došlo k prokliku.
  • IP adresa (tranksace) - IP adresa z které došlo k uskutečnění transakce.
  • Počet prokliků – počet prokliků vedoucí k objednávce.
  • Stav – stav v jakém je objednávka. Rozlišujeme několik stavů:
    • Nevyřešeno – objednávka není zatím schválena.
    • Předschváleno – inzerent již schválil transakci, nedošlo ještě k fakturaci.
    • Schváleno – objednávka je schválena a vyfakturována – můžete si požádat o výplatu.
    • Zamítnuto – objednávku inzerent zamítl. (objednávka byla stornována, vrácena atd..)
  • Výplata – také v sekci výplat rozlišujeme několik stavů. Nevyřešeno – objednávky zatím není schváleno, nelze ji vyplatit. Povoleno – objednávka je schváleno a je možné požádat o výplatu. Zažádáno – zde jste již požádali o výplatu provize. Vyplaceno – objednávka již byla vyplacena.
Statistiky transakce

Chybné prokliky

Samostatně detekujeme chybné prokliky, tedy takové, u nichž nedošlo k přesměrování na web e-shopu. Možná jste použili špatný odkaz, možná jde o neznámou kampaň, neaktivní entitu apod. Jaké jsou nejčastější důvody chybného prokliku?

  • chybějící parametry – Vždy musíte zkopírovat celý partnerský odkaz pro propagaci, včetně parametrů a_aid a a_bid.
  • neaktivní entita – Používáte odkazy z affiliate programu, který už není aktivní, a tak nedojde k přesměrování.
  • nenalezená entita – Odkaz je chybný, respektive je chyba v ID, pod daným ID nelze najít žádnou entitu. Nejspíš jste udělali překlep.
  • neschválený publisher – Používáte odkaz z kampaně, která vám nebyla schválena. Nejčastěji k tomu dochází, když je spolupráce ukončena, ale vy si toho nevšimnete a odkazy z kampaně používáte dál.

Více informací najdete na našem blogu. Pokud se vám v seznamu nějaký chybný proklik objeví, doporučujeme přečíst si článek na blogu a zamyslet se nad tím, co se stalo. Jestli si nejste jistí, kde přesně je problém, kontaktujte nás. Rádi vám poradíme.

Pokud v seznamu chybných prokliků nic nevidíte, gratulujeme vám. Všechny odkazy fungují tak, jak mají, a zaznamenávají prokliky návštěvníků vašeho webu.

  • ID – je jednoznačný identifikátor prokliku.
  • Datum a čas – kdy došlo k prokliku.
  • Kampaň – kampaň které jste přivedli proklik.
  • Affil manažer – AM zopovědný za tuto kampaň, který vám poradí kde máte případně chybu.
  • Kód – u chybných prokliků evidujeme stavové kódy. Zpráva – textový popis chyby.
  • URL - url zaznamenaného odkazu, díky němu lze odhalit chybu v syntaxi.
  • IP adresa - IP adresa z které došlo k prokliku.
  • URL odkazujícího – url z které došlo k prokliku.
  • Typ – zda jde o unikátní či opakující se proklik.
Statistiky chybné prokliky

Přehledy podle času a podle kampaní

Pro podrobnou analýzu úspěšnosti reklamních kampaní je vhodné prohlížet si data podle času nebo dle konkrétních kampaní. Můžete snadno zjistit, jaké e-shopy vám přináší nejvyšší zisk, zda míváte nejvyšší provize před Vánocemi či před Valentýnem apod.

Statistiky přehled podle času

Statistka zaznamenávající vývoj úspěšnosti propagace v čase. Snadno zjistíte zda máte větší provize před Vánocemi či před Valentýnem apod.

Statistiky podle času I Statistiky podle času II

Statistiky přehled podle kampaní

Pro podrobnou analýzu úspěšnosti reklamních kampaní je vhodné prohlížet si data také dle konkrétních kampaní. Můžete snadno zjistit, jaké e-shopy vám přináší nejvyšší zisk. Nebo naopak, kde hodně propagujete a návštěvnost nekonvertuje.

Statistiky podle kampaní I Statistiky podle kampaní II

Výplaty

Výplaty jsou standardně možné od 500 Kč, tato hodnota je nastavená v profilu. Chcete-li ji změnit, přejděte na profil do záložky Platební údaje. Nižší hodnota než 500 Kč však není povolena.

Jak zažádat o výplatu?

O výplatu zažádáte jednoduše po přihlášení v sekci  Výplaty. Přímo tam do systému nahrajete svoji fakturu, vše je automatické, nic nám neposíláte e-mailem.

Jak probíhá schvalování

Před proplacením faktury zkontrolujeme, zda je vše v pořádku, zda sedí číslo na faktuře s vámi získanými provizemi, jestli peníze, o něž žádáte, nejsou někde vázané. Pak je vám odměna vyplacena na účet uvedený ve vašem profilu. Prosím, než zažádáte o vyplacení provize, zkontrolujte si správnost tohoto účtu, ať předejdete pozdějším problémům.

Průměrná doba schvalování transakcí

U každého inzerenta vidíte dobu, do kdy musí rozhodnout o stavu přivedených objednávek, tedy jestli získáte, nebo nezískáte provizi. Informace je uvedená v detailu vybrané kampaně, zobrazíte si ji i bez přihlášení –  třeba zde je průměrná doba schvalování 50 dní.

Detailní podmínky affilaite programu

V administraci pak najdete ještě podrobnější údaje, jako je průměrná doba schvalování a také poměr schvalovatelnosti.

Detail schvalování statistik

Typ spolupráce

Můžete s námi spolupracovat jako firma, OSVČ, ale i jako nepodnikatel. Pokud jste OSVČ či firma vyplatíme vám provizi proti nahrané faktuře v administraci.
Nabízíme fakturaci do zemí EU i mimo zemí EU, pro plátce DPH i neplátce DPH. Pro nepodnikatele doporučujeme následující postup:

Kontaktujte nás e-mailem na info@ehub.cz a my vám poskytneme speciální formulář, který budete používat místo faktur. Platí pro vás však trochu jiná pravidla. Částka provize musí být mezi 500 až 10 000 Kč a není možné o vyplacení žádat pravidelně (např. každý měsíc). V takovém případě byste si museli zřídit živnost.

Reklamace transakcí

Zdá se vám, že nějaká provize nebyla systémem eHUB zaznamenaná? Máte-li takové podezření, vyplňte formulář k reklamaci transakcí. Je třeba zadat co nejpřesnější údaje o kampani. My se vám následně ozveme a společně věc dořešíme.

Každý podnět na prozkoumání pečlivě evidujeme, proto najdete ve svém účtu rovněž historii reklamací transakcí. Žádné problémy jen tak nezametáme pod koberec, a tak se nám neváhejte ozvat.

Reklamace nezaznamenaných transakcí je možné vkládat pomocí formuláře. 
Je potřeba vyplnit několik důležitých bodů.

  • ID kampaně – vyberte jaké kampaně se reklamace týká.
  • ID objednávky – pokud víte doplňte také číslo objednávky.
  • Datum prodeje – datum kdy došlo k objednávce.
  • Cena objednávky – zadejte cenu objednávky ideálně bez DPH a dopravy.
  • Poznámka – chcete-li doplňte prosím poznámku pro nás.
  • Click-data – doplňte ID prokliku, který měl přivést objednávku.
Reklamace transakcí

Zprávy / Novinky

Chceme být transparentní a informovat naše partnery o aktuálním dění. Novinky proto najdete na hlavní nástěnce (Dashboard) hned po přihlášení. Jsou v dolní části stránky. Případně si je můžete otevřít také v menu pod záložkou Zprávy.

Dashboard a novinky v programech

Vysvětlení

Na tomto místě se s vámi dělíme o všechny změny podmínek a nové nabídky e-shopů. Budete-li sledovat novinky, včas se dozvíte o nových pravidlech, zajímavých kampaních i kupónech. Tyto informace vám také mohou chodit e-mailem, pokud to povolíte v nastavení svého profilu.

API

Jsme hrdí, že máme vlastní softwarové řešení, protože ho můžeme stále upravovat a reagovat tím na požadavky klientů.

Popis

Naše API je inspirováno stylem architektury REST, což potěší hlavně technicky zdatné uživatele.

Příklady využítí

Pro méně technicky zdatné dodáme, že API lze využít k získání informací, ke kterým se vy dostanete po přihlášení do uživatelského účtu. Někdy je však potřebujete získat v podobě vhodné pro další zpracování na vašem webu – a právě k tomu slouží API.

Dokumentace

Ve svém profilu v záložce API si můžete vygenerovat přihlašovací klíč, najdete tam rovněž odkaz na dokumentaci k API.

Měření konverzí

Cesta za vyššími provizemi je poměrně jednoznačná – je třeba analyzovat data a zkoumat, které techniky vám nejvíce fungují. Právě k tomu slouží měření konverzí, tedy analyzování, kolik peněz jste získali z různých kampaní a typů propagace. Jaké mechanismy se k měření konverzí používají?

Cookie tracking

Když se uživatel proklikne přes váš odkaz na web inzerenta, uloží si stránka inzerenta do prohlížeče uživatele cookie – malý soubor, v němž se schovává vaše unikátní ID. Podle tohoto souboru pak stránka inzerenta pozná, když se na ni uživatel vrátí třeba zítra nebo za týden. Cookie s vaším ID je v prohlížeči stále uložené, obvykle bývá uložené 30 dní (konkrétní dobu najdete uvedenou u každé podmínky). Podle tohoto cookie tedy e-shop inzerenta, respektive eHUB pozná, komu vyplatit provizi – vám!

IP (pravděpodobnostní) tracking

Kromě cookies lze pro sledování využít ještě IP adresu a další identifikátory prohlížeče, tzv. hlavičky. Každé zařízení je v kombinaci IP adresy a nastavení prohlížeče (identifikováno právě skrze hlavičky) takřka unikátní. V určitém časovém okně můžeme i na základě těchto dat se 100% přesností určit uživatele, který nakoupil po návštěvě z odkazu affiliate partnera.

Server postback

Postback je URL adresa obohacená o parametry vztahující se k nákupu (co si zákazník koupil, za jakou částku apod.). Skrze tuto metodu je informace o objednávce komunikována přímo mezi serverem inzerenta a eHUB serverem, kde je informace o objednávce dále zpracována a vytvořen záznam provize.

Domény

U vybraných inzerentů můžete zaznamenávat proklik i bez použití speciálních partnerských odkazů. V nastavení svého profilu si k tomu musíte zadat registrované domény, z nichž chcete inzerenty propagovat.

Doménu zadáváte ve formátu mojedomena.cz, zadáte i DNS záznam typu TXT. Systém eHUB si ji poté ověří a začne sledovat prokliky.

Zároveň musíme dodat, že nejde o 100 % náhradu trackingu. Funkci doménového trackingu vnímáme pouze jako doplněk!

Jak nastavit doménu pro doménový tracking?

Kupónový tracking

Umožňujeme vyhodnocovat nejen affiliate program jako celek, ale i podrobnější dílčí informace. Inzerenti mohou kromě povinných položek přidávat i další informace jako například výši slevového kupónu. My tyto další informace považujeme za důležité, proto ve svém účtu uvidíte i údaje o slevovém kupónu.

Mobilní aplikace

Na mobilní aplikaci jsme začali pracovat teprve na podzim 2020, proto ještě není dokonalá, má pouze základní funkcionalitu a do budoucna ji budeme vylepšovat. Chtěli jsme však zákazníkům dát šanci otevřít si portál eHUB.cz pohodlně také z telefonu nebo tabletu.

Stažení

Aplikaci si můžete stáhnout pro Android na Google Play:

A také pro iOS na AppStore:

Pak už se jen přihlásíte svým uživatelským jménem a heslem, jakým se přihlašujete standardně na počítači.

Výhody

Aplikace zatím umí pouze zobrazovat přehled, nelze přes ni nic ovládat, nastavovat ani se zapojovat do nových kampaní. Přesto si myslíme, že je naši Publisherům užitečná. Na cestách se mohou snadno podívat, jestli přibývají prokliky, jak si vedou jednotlivé kampaně atd.

In case of any questions or remarks don’t hesitate to contact us via info@ehub.cz

Slovník pojmů

Proklik - Akce, při níž uživatel na vašich webových stránkách klikne na váš partnerský odkaz, a je přesměrován na web inzerenta (e-shopu).

Transakce - Vaše odměny (procentuální nebo fixní), které jste získali za přivedení zákazníků.

Partnerský odkaz - Odkaz obsahující vaše unikátní ID. Přes tento odkaz se uživatel proklikne na web e-shopu, vaše ID se uloží do cookies a díky je odměna za nákup zákazníka připsána na váš účet.

Partner - To jste vy. Vy, naši partneři, kteří propagují služby i produkty inzerentů a získávají za to provizi.

Inzerent - E-shop nebo firma, jež má svou kampaň.

PPS - Zkratka z Pay Per Sale, tedy platba za prodej. PPS je systém, na němž funguje eHUB. Svou provizi získáváte pouze tehdy, když inzerent díky vám něco opravdu prodá.

PPL - Zkratka z Pay Per Lead, tedy platba za každého zájemce, který se na webu inzerenta zaregistruje, stáhne si zkušební verzi softwaru apod. Platba tedy není podmíněna nákupem zákazníka.

PPA - Zkratka z Pay Per Action, platba za nějakou akci, může jít například o navštívení stránky, ale také koupení produktu či odebírání newsletteru.

Přesměrování - Po kliknutí na váš partnerský odkaz je návštěvník přesměrován z vašeho webu přes eHUB.cz na web inzerenta.

Tracking - Sledování uživatele na základě vašeho unikátního ID. Uživatel se dostane na web inzerenta přes odkaz s vaším ID a podle toho je pak sledován. Pokud nakoupí, provize připadne vám.

Pixel - Pixel je kousek HTML kódu, který se načte, když uživatel otevře stránku. Právě tento kousek kódu zajišťuje sledování.