eHUB.cz - příručka pro partnery
Seznamte se základním fungováním affiliate sítě eHUB.cz. Projděte si jednotlivé kroky, jak správně propagovat.
Jak začít
Chcete-li se stát partnery eHUB.cz, nejdříve se zaregistrujte zde.
Úvod spolupráce
V první fázi potřebujeme znát vaše:
- jméno
- příjmení
- telefon
- web
Můžete rovnou uvést i vaši společnost (tento krok však můžete udělat až později v administraci). Do posledního okénka patří všechno, co se do formuláře nevešlo, ale chcete nám to sdělit.

Nepřišel vám potvrzovací e-mail?
Po registraci vám bude zaslán e-mail potvrzující vytvoření účtu. Pokud e-mail ještě nevidíte, prosím vyčkejte, protože e-maily jsou odesílány automaticky a může trvat několik minut, než dorazí. Nezapomeňte také zkontrolovat složku SPAM.
Pokud e-mail stále nepřišel a jste si jisti, že jste zadali správnou e-mailovou adresu, doporučujeme použít nástroj pro resetování hesla. Můžete ho najít zde: https://pm.ehub.cz/user/reset-password Stačí zadat e-mail, pod kterým jste se registrovali, a zašleme vám pokyny pro obnovení hesla.
V případě, že ani tato metoda nefunguje, neváhejte nás kontaktovat na [email protected].
První kroky
Po přihlášení (přihlásíte se zde) ke svému účtu se ocitnete na hlavní nástěnce (Dashboard). Dashboard je teď prázdný, protože ještě nemáte žádné provize. V pravém horním rohu vidíte své jméno, po najetí na něj se můžete dostat na svůj profil. Pečlivě tam zkontrolujte své kontaktní údaje, případně doplňte, pokud něco chybí.
Proč chceme znát i vaše telefonní číslo? Telefon potřebujeme pro rychlejší domluvu. Pokud je třeba se na něčem dohodnout, telefonicky to jde mnohem snáze. Díky tomu, že máme vaše telefonní číslo, vám můžeme vždy volat my, nikdy nemusíte volat vy nám.
Kromě základních informací uvedených při registraci byste měli zadat i fakturační a platební údaje kvůli vyplácení provizí. Při vyplácení budete nahrávat fakturu na vaši firmu nebo IČ.

Chcete s námi spolupracovat jako fyzická osoba?
Spolupracujeme i s nepodnikateli. Tato i ostatní formy spolupráce, jsou popsány v kapitole
Výplaty.
E-mailové notifikace
Ve svém profilu máte také možnost nastavení, zda chcete odebírat newslettery, být upozorňováni na vznik transakce a dostávat pravidelný reporting. Pro newsletter lze nastavit i bližší preference, díky tomu budete dostávat přesně ty informace, které potřebujete, konkrétně jde o:
- novinky v síti & akce
- edukační
- výkon sítě & data
Určitě doporučujeme odebírat minimálně novinky v síti a akce. Díky tomu se dozvíte o nových zajímavých inzerentech, akcích, které stojí za to, slevových kupónech a dalších žhavých aktualitách i vylepšeních, jež jsme pro vás v eHUB.cz vyjednali.
V sekci edukační zasíláme tipy na marketingové články. Tyto informace jsou tedy ideální pro všechny, kdo se chtějí vzdělávat a prostřednictvím lepšího vzdělání dojít také k vyšším výdělkům z provizí.
E-maily z kategorie výkon sítě & data vám pomohou lépe analyzovat vaši práci. Naučí vás zpracovávat data, která vám eHUB.cz poskytuje k využití a plánování vlastních strategií.

Úprava profilu
V sekci vašeho profilu lze provádět i úpravy:
- Změna hesla – je třeba zadat heslo staré a nové
- Změna e-mailu – budete muset potvrdit nový e-mail
- Změna platebních údajů
Pokud se změna provede, v pravém horním rohu stránky dočasně uvidíte oznámení o provedené změně.
Důrazně vás prosíme, abyste si pečlivě zkontrolovali zadané údaje. Jak kontaktní e-mail, tak platební údaje jsou velmi důležité.
Důležité kontakty
Změníte-li e-mail nebo telefonní číslo, nezapomeňte si tyto údaje upravit také ve vašem profilu na eHUB.cz. Kontakt na vás potřebujeme kvůli informacím o nových akcích, výplatách provizí i pro osobnější komunikaci.
Web zadaný při registraci
Při registraci zadáváte svůj web, pokud by se však stalo, že web zadáte nesprávně nebo jej časem změníte, máte možnost úpravy právě ve vašem profilu. Máte-li kvalitní web, určitě se pochlubte, budete mít vyšší šanci na schválení programů.
Výběr programů
Po přihlášení do svého účtu otevřete menu Programy. Ta je pro vás klíčová, právě zde žádáte o zapojení do jednotlivých programů a vybíráte si, koho budete propagovat.
Základní informace, které potřebujete vědět
Co jsou to cookies?
Malé soubory, které si webová stránka ukládá v prohlížeči. Pokud tedy nějaký uživatel přes váš odkaz zamíří na e-shop, e-shop si v jeho prohlížeči uloží cookies s informací, že přišel od vás. Uskuteční-li objednávku, díky cookies se přidělí provize právě vám. Cookies však zůstávají v prohlížeči pouze nějaký čas, typicky 30 dní. Po uplynutí této doby se vymažou a vy už provizi nezískáte.
Jak se počítá provize a jaké jsou typy provizí?
Provize mohou být fixní, nebo jde o určité procento z objednávky. U každého programu vidíte podrobnější informace, typicky se procentuální částka počítá z ceny bez DPH a poštovného.
Odměna nemusí být pouze za přivedenou objednávku z e-shopu (označujeme jako sale). Může jít také o jinou předem definovanou akci, například zanechání kontaktu (většinou e-mail a telefon) - označujeme jako lead.
Jaké jsou kategorie inzerentů?
Programy můžete hledat podle názvu, typu provize (fixní/procenta z objednávky), stavu (vaše schválené programy, zamítnuté, čekající na schválení atd.), země a také podle toho, co je v programu zakázáno/povoleno nebo právě podle kategorie. Funguje lépe, když propagujete produkty a služby související s tématem vašeho webu. Díky tomuto filtru takové programy snadno najdete.
Veřejný katalog programů
Katalog affiliate programů je veřejně přístupný, najdete ho na této adrese. Stejné programy uvidíte i po přihlášení na odkazu Programy. Tam na ně můžete reagovat.
Schválení do programu
Všechny naše programy jsou se schvalováním, abyste je mohli začít propagovat, musíte Požádat o schválení. Všechny žádosti jsou posuzovány affiliate managerem nebo inzerentem, který určí, zda můžete vybraný program propagovat. Rozhoduje se mimo jiné podle kvality webu, proto je důležité ho mít v profilu uvedený. Mezi další kritéria patří třeba relevantnost, inzerenti si vybírají pro propagaci spíše weby, které souvisí s tím, jaké služby nebo produkty nabízí.
Pokud nemáte web uveden nebo je web nefunkční, může dojít k zamítnutí vstupu do programu. Zamítnutí však nemusí být trvalé, stačí tedy přidat informaci o propagačním prostoru a poté kontaktovat affiliate managera vybraného programu s prosbou o přehodnocení žádosti.
Veškeré reklamní prvky - https://ehub.cz/wiki/publishersky-manual#reklamni-prvky (váš affiliate odkaz) a další materiály jsou dostupné až po schválení do programu!

Detail programu
Když kliknete na vybraný program, rozbalí se vám nabídka s více záložkami. Každá z nich obsahuje další data k danému programu. Najdete tam jak základní informace o programu a omezení propagace, tak svůj affiliate odkaz a další reklamní prvky (připomínám, některé záložky jsou viditelné až po schválení do programu).

Schvalování a statistiky
V detailu programu v záložce Schvalování & statistiky uvádíme také data ohledně schvalování, tedy jaká je maximální lhůta pro schválení transakcí (nejčastěji 50 dní – tzn. do konce tohoto měsíce musí inzerent rozhodnout o transakcích z toho předchozího), průměrná doba schválení a také poměr schvalovatelnosti.
Dále u každého programu máme informace jako průměrná hodnota objednávky, průměrná provize a konverzní poměr.
Po najetí na ikonku „i“ se zobrazí nápověda týkající se dané hodnoty.

Omezení propagace
V této záložce uvádíme, co je zakázáno. Vždy u všech programů máme 3 základní zákazy - Klamavá reklama, PPC na klíčová slova (vč. brandu) a přímá arbitráž a Emailing bez předchozího schválení.
Porušení nastavených pravidel může vést k ukončení spolupráce, proto je vhodné si je vždy pečlivě přečíst, kdykoliv začínáte spolupráci s novým inzerentem. Nespoléhejte na to, že nemá speciální požadavky. Možná zrovna tento inzerent nějaké atypické připomínky má.
K tomuto tématu naleznete více informací v našem Kodexu.
Data zajímavá pro partnery
Podle čeho si vlastně vhodné programy vybírat?
Vezměte v úvahu obor, jemuž se věnujete. Najděte e-shop, s jehož produkty se opravdu ztotožňujete, ty se vám budou snadněji a přirozeněji propagovat.
Pro většinu partnerů je pochopitelně důležitá výše provize. Neměla by však být jediným kritériem, protože kolikrát budete schopní vydělat více na programu s nižšími provizemi. Marketingový svět je neuvěřitelně zajímavý.
Budete-li mít jakékoliv další dotazy, u každého programu je uveden jeden kontaktní manažer. Je to člověk přímo z eHUB.cz, který se o daný program stará, takže vám určitě bude schopen dobře poradit.
Kontakt najdete v detailu programu v záložce Manažer.

Reklamní prvky
Všechny dostupné propagační materiály najdete v menu Reklamní prvky. Pokud propagujete více programů najednou, zde najdete vše přehledně na jednom místě. Pro získání odkazu pro jeden vybraný program všechny reklamní prvky najdete také v jeho detailu.
Níže se podíváme, jaké materiály máte k dispozici. Opět připomínám všechny reklamní prvky jsou dostupné až po schválení do daného programu.
Odkazy
Odkazy jsou klíčové pro vaši propagaci. Základní partnerský odkaz pro propagaci schváleného programu najdete v jeho detailu v záložce Defaultní odkaz. Případně v menu Reklamní prvky -> Defaultní odkazy. Formát vypadá takto:
https://ehub.cz/system/scripts/click.php?a_aid=412289c2&a_bid=0002258B
Parametr a_aid je ID partnera, tedy Vás, a a_bid reklamního prvku v daného programu. Hodnoty těchto povinných parametrů jsou unikátní, jak pro každého partnera, tak i pro každý reklamní prvek, a náš systém je doplňuje automaticky. Pro kontrolu vaše partnerské ID najdete v osobním profilu.
Pamatujte, že jakýkoliv odkaz v naší síti funguje vždy tak, že návštěvníka přesměruje přes doménu eHUB.cz na web inzerenta. Pro kontrolu, že takový odkaz funguje správně, stačí, když vložíte odkaz do prohlížeče a dostanete se tak na web inzerenta. Následně ve Statistikách prokliků najdete příslušný proklik u daného programu.
Je velmi důležité, aby odkaz byl nastaven správně. Pokud nenaleznete kontrolní proklik ve statistikách, je možné, že odkaz není správně. Nedošlo pak ke správnému přesměrování a proklik jsme zaznamenali do tzv. Chybných prokliků (více v kapitole Chybné prokliky).
1. Generátor odkazů
Funguje? Tak to jsme moc rádi. Tím to ale nekončí. V propagaci se u nás nemusíte omezit pouze na Defaultní odkazy. V administraci je proto pro vás připraven v menu Reklamní prvky -> Generátor odkazů.
Kde na jednom místě můžete generovat více odkazů pro různé inzerenty. Pokud v generátoru vyberete pouze program k propagaci a kliknete na tlačítko generovat, získáte základní partnerský odkaz:

2. Odkaz s využitím volitelných parametrů
Volitelné parametry data1 a data2 můžete využít pro vaši lepší analytiku. Stačí do odkazu přidat jeden nebo dva volitelné parametry. Jak na to?
- V generátoru vyberete prvně program k propagaci
- Vyplníte kolonky Data 1 (např. web1) a Data 2 (např. CTA1)
- Kliknete na tlačítko Generovat
- Odkaz se prodlouží o parametry data1 a data2
Níže vzniklý partnerský odkaz bude v následujícím tvaru:
https://ehub.cz/system/scripts/click.php?a_aid=4b6a272d&a_bid=1651aa06&data1=web1&data2=CTA1
Parametry data1 a data2 pak předáváme jak ke statistikám prokliků, tak prodejům. Pomůže vám tak identifikovat reklamní prvky, na které návštěvníci klikají a přes které nakupují.
3. Odkaz na konkrétní podstránku neboli Deep link
Jak jste si již určitě všimli, s volitelným parametrem Deep link v generátoru odkazů můžete vytvořit odkazy směřující na konkrétní podstránky (např. vybrané produktové kategorie). Postup je identický.
- V generátoru vyberete prvně program k propagaci
- Do kolonky Deep link vložíte celou URL konkrétní podstránky, na kterou chcete odkazovat (např. https://www.smarty.cz/mobily-4c4905)
- Kliknete na tlačítko Generovat
- Odkaz se prodlouží o parametr desturl
Níže vidíte partnerský odkaz na konkrétní podstránku neboli Deep link:
https://ehub.cz/system/scripts/click.php?a_aid=4b6a272d&a_bid=1651aa06&desturl=https%3A%2F%2Fwww.smarty.cz%2Fmobily-4c4905
Zda pak odkaz s využitím volitelných parametrů a Deep linkem
https://ehub.cz/system/scripts/click.php?a_aid=4b6a272d&a_bid=1651aa06&data1=web1&data2=CTA1&desturl=https%3A%2F%2Fwww.smarty.cz%2Fmobily-4c4905
Takto velmi snadno si můžete vytvořit specifické odkazy dle vašich představ a s jistotou, že vše funguje, jak má.
Bannery a reklamní prvky
Kromě odkazů můžete e-shopy propagovat také formou bannerů a dalších kreativ. Ty najdete v menu Reklamní prvky -> Bannery & další kreativy. Pro mnohé programy jsou připraveny hezké bannery, jejichž použití je naprosto jednoduché. Stačí si zkopírovat váš HTML kód, který pak vložíte rovnou na svůj web. HTML kód už obsahuje vaše affiliate ID, takže již nic nemusíte upravovat. Další výhodou je, že pokud dojde k aktualizaci banneru ze strany inzerenta, vám se na webu také automaticky aktualizuje.
Bannery jsou dostupné v různých velikostech, na šířku, na výšku nebo čtvercové. Nezapomeňte je vybírat i podle toho, kam vedou – na hlavní stránku, do konkrétní kategorie apod. Všechny tyto informace vám přehledně zobrazujeme.

XML Feed
XML Feed je soubor, který obsahuje informace o produktech daného e-shopu. Obvykle obsahuje ID a název produktu, cenu, URL adresu i URL adresu obrázku, ale mohou se zde objevit i další údaje.
1. Specifikace
Práce s XML Feedy je určena technicky zdatnějším uživatelům. Z XML Feedu lze vytvořit katalog na vašem webu, a tak odkazovat čtenáře přímo na konkrétní produkty. Pro snadnější práci s feedy jsme připravili tvz. eHUB formát. Takto označené XML feedy, již obsahují vaše unikátní ID, nemusíte tedy nic přidávat, jde o konečný odkaz. U ostatních feedu je nutné přidat k url produktů partnerský odkaz typu deep link – více v kapitole generování odkazů.
2. eHUB Feed
XML Feed lze vybírat podle typu. Velkou část feedů se snažíme nabízet v našem speciálním standardizovaném formátu eHUB, který má pro vás velkou výhodu – je konzistentní. Vždy víte, s čím pracujete, jak přesně data vypadají. Rádi si vyvíjíme vlastní řešení, protože jsme pak schopní ho uzpůsobit přímo na míru klientům a dokonale naplnit jejich potřeby.
3. Štítkování
Od poloviny roku 2020 nabízíme také oštítkované XML feedy. Pomocí štítků vám usnadňujeme zařazení produktu do konkrétní kategorie na vašem webu, zcela automaticky a bez práce. Více se dozvíte zde v našem příspěvku na blogu.
4. XML feed na míru
Máte zájem o XML feed produktu konkrétní značky? Dané kategorie? Nějakou kombinaci? Nic není problém. S eHUB feedy tohle všechno lze udělat, dokonce je možné kombinovat více XML feedů dohromady.
Problematice feedu se podrobně věnujeme v samostatném článku Práce s XML feedy.
Generátor formulářů
V systému máte možnost vygenerovat si formulář k programu, který tuto možnost nabízí. Vždy najdete vy výběru jen ty. Formulář je jednoduchý HTML kód bez stylování a je na partnerovi, jak si jej nastyluje (nejčastěji do vzhledu svého webu).
Data 1 a 2 je to samé, jako když si generujete affil odkaz. Obsah těchto položek se uloží do výsledné transakce do parametrů klik data 1 a 2. Děkovací stránka je potom URL stránky partnera, kam se má uživatel přesměrovat po vyplnění a odeslání formuláře. Pokud nebude vyplněna, vrátí se prázdná odpověď s kódem 204. A chybová stránka je URL adresa, kam se přesměruje v případě nějaké chyby. Nebo v případě nevalidních dat. Pokud nebude vyplněno, server zobrazí vlastní chybovou stránku.
Slevové kupóny a akce
Na slevové kupóny Češi slyší, proto jsou skvělou příležitostí i pro vás jako naše partnery. My na ně máme v menu speciální kategorii (Reklamní prvky -> Slevové kupóny ). Pro snadnější zpracování nabízíme možnost exportu slevových kupónů do formátu JSON (přes odkaz na eHUB API) či CSV.
Tato funkce je podrobněji popsána v článku Automatizovaný export slevových kupónů a akcí.
Zakázaná klíčová slova
Jistě budete chtít své webové stránky s partnerskými odkazy propagovat, aby se dostaly k co největšímu počtu lidí, a vy jste získali co nejvyšší provizi. V takovém případě si dejte pozor na zakázaná klíčová slova, která nesmíte používat. Najdete je v menu v kategorii reklamní prvky pod odkazem Zakázaná slova, jsou vypsané pro každý e-shop, který u nás má svůj program. Obvykle jsou to názvy e-shopu a různé podoby názvu, ale raději si to ověřte.
Statistiky
Nezbytnou součástí propagace je také vyhodnocování. Každý chce vidět, jak si vede. K tomu je však potřeba nejen sledovat výsledky, ale také je správně interpretovat a využít. My to dobře víme, a proto se snažíme zpřístupnit data co nejpřehledněji. Veškeré informace o transakcích a proklicích najdete v menu Statistiky, kde je můžete filtrovat podle různých kritérií – například podle názvu programu, kategorie nebo třeba země.
Základní data vidíte ihned po použití filtrů. Pro podrobnější informace stačí rozkliknout detail konkrétní transakce. Pokud potřebujete souhrnné detailní statistiky, můžete využít tlačítko Export, které umožní stažení všech dostupných (vyfiltrovaných) dat ve formátu .csv.
Prokliky
Zobrazujeme veškeré prokliky, jež se vážou k vašemu účtu. Můžete je filtrovat podle programu, názvu, typu (unikátní/opakovaný) či datumu a času. Snadno tedy zjistíte, odkud vám plynou nejvyšší příjmy.
Co vše můžete sledovat:
- ID – je jednoznačný identifikátor prokliku
- Název programu - program které jste přivedli proklik
- Název reklamního prvku – každý odkaz eviduje nejen partnera, ale také ID reklamního prvku. Vidíte tedy jaký prvek přivádí prokliky.
- Datum a čas – kdy došlo k prokliku.
- Data1 & Data2 – jsou nepovinné parametry. Pokud si je definujete při tvorbě odkazu, zde je pak zobrazujeme.
- URL odkazujícího – url z které došlo k prokliku.
- Typ – zda jde o unikátní či opakující se proklik.

Marketplace
Kromě klasických affiliate programů, kde získáváte provize za uskutečněné objednávky nebo leady, nabízíme také možnost získávat provize za prokliky. Tento model je dostupný u inzerentů, kteří fungují jako agregátory produktů různých e-shopů (marketplace). V tomto případě získáváte provizi za každý odchozí proklik z marketplace do konkrétního e-shopu, který je součástí jejich nabídky. Veškeré zaznamenané odchozí prokliky najdete v menu Statistiky -> Marketplace. Data se aktualizují buď v reálném čase, nebo se zpožděním přibližně do jedné hodiny. Tyto prokliky se následně jednou denně agregují do transakce (za předchozí den). Agregovanou transakci poté najdete v záložce Transakce.
Data viditelná v defaultním zobrazení:
- ID – jedinečný identifikátor prokliku.
- Datum a čas – kdy došlo k prokliku z agregátoru do e-shopu.
- Program – program, kterému jste přivedli proklik.
- Datum a čas prokliku – kdy došlo k prvotnímu prokliku do agregátoru.
- URL odkazujícího – URL, ze které návštěvník přišel. URL je dostupná také inzerentovi.
- Klik Data1 a Klik Data2 – jsou nepovinné parametry. Můžete si je definovat při tvorbě odkazu.
- ID odkazu - je jednoznačný identifikátor odchozího prokliku.
- Provize – vaše odměna za odchozí proklik.
- Započteno do transakce – informace, zda již byl proklik agregován do transakce.
Transakce
V menu Statistiky -> Transakce najdete ty nejdůležitější informace a to, kolik se vám povedlo přivést transakcí, respektive kolik jste již získali provizí. Data opět můžete filtrovat podle nejrůznějších kritérií. Zajímat vás bude určitě Stav, který určuje, jak to vypadá s vašimi provizemi. Rozhodující je Stav „Schváleno“, v tuto chvíli máte provizi uvolněnou k výplatě. Pokud má transakce jiný stav, ještě nebylo ze strany inzerenta rozhodnuto (většinou není možné transakci rozhodnout – zákazník objednávku zatím nezaplatil, objednávku si nevyzvedl, běží lhůta na vrácení zboží nebo se může jednat o předobjednávku zboží).
Data viditelná v defaultním zobrazení:
- Datum a čas – kdy došlo k zaznamenání transakce.
- Program – program, které jste přivedli objednávku.
- URL odkazujícího – URL, ze které došlo k objednávce. URL je dostupná také inzerentovi.
- Datum a čas prokliku – kdy došlo k prokliku, který přivedl objednávku.
- Klik Data1 a Klik Data2 – jsou nepovinné parametry. Můžete si je definovat při tvorbě odkazu.
- ID objednávky – ID transakce, kterou nám předává inzerent. Většinou se ID transakce shoduje s ID objednávky, co obdrží koncový zákazník.
- Hodnota objednávky – zaznamenaná hodnota objednávky (v CZK). Z této částky se počítáme provizi. Většinou jde o částku bez DPH a dopravy.
- Provize – vaše odměna za přivedení objednávky.
-
Stav – stav v jakém je transakce. Rozlišujeme několik stavů:
- Nevyřešeno – transakce není zatím rozhodnuta.
- Předschváleno – inzerent již schválil transakci, ale nedošlo ještě k fakturaci anebo má inzerent výplatní status oranžový/červený - nedošlo k úhradě faktury.
- Schváleno – transakce je schválena a vyfakturována (výplatní status zelený) anebo faktura již byla uhrazena (výplatní status oranžový/červený) – můžete si požádat o výplatu.
- Zamítnuto – transakci inzerent zamítl (byla stornována, vrácena atd..)
Data viditelná v detailním exportu:
- ID - je jednoznačný identifikátor transakce v naší síti.
- Reklamní prvek – jakým reklamním prvkem byla objednávka přivedena.
- Původní hodnota objednávky – pokud během schvalování dojde k úpravě hodnoty objednávky, zde uvádíme původní zaznamenanou hodnotu.
- Typ – rozlišujeme, zda jde o prodej (PPS) či lead (PPL).
- Kupón – zobrazujeme kupón použitý v objednávce. Za předpokladu, že inzerent nám tyto data předává.
- Nový zákazník – pokud inzerent rozlišuje u objednávek nové a vracející se zákazníky, zde o tom informujeme.
- Počet prokliků – počet prokliků vedoucí k objednávce.
-
Výplata – také v sekci výplat rozlišujeme několik stavů:
- Nevyřešeno – provize zatím nejsou uvolněny k výplatě (čeká se na rozhodnutí transakcí či vystavení faktury nebo byla transakce zamítnuta).
- Čeká na úhradu - týká se oranžového a červeného statusu – provize jsou inzerentovi vyfakturovány, ale aby došlo k uvolnění partnerovi k výplatě, čekáme na úhradu dané faktury.
- Povoleno – provize jsou uvolněné k výplatě partnerovi.
- Zažádáno – partner zažádal o výplatu provizí.
- Vyplaceno – provize byly partnerovi vyplaceny.

Chybné prokliky
Samostatně detekujeme chybné prokliky, tedy takové, u nichž nedošlo k přesměrování na web e-shopu. Možná jste použili špatný odkaz, možná jde o neznámý program, neaktivní entitu apod. Jaké jsou nejčastější důvody chybného prokliku?
- chybějící parametry – Vždy musíte zkopírovat celý partnerský odkaz pro propagaci, včetně parametrů a_aid a a_bid.
- neaktivní entita – Používáte odkazy z affiliate programu, který už není aktivní, a tak nedojde k přesměrování.
- nenalezená entita – Odkaz je chybný, respektive je chyba v ID, pod daným ID nelze najít žádnou entitu. Nejspíš jste udělali překlep.
- neschválený publisher – Používáte odkaz z programu, který vám nebyl schválen. Nejčastěji k tomu dochází, když je spolupráce ukončena, ale vy si toho nevšimnete a odkazy z programu používáte dál.
Více informací najdete na našem blogu. Pokud se vám v seznamu nějaký chybný proklik objeví, doporučujeme přečíst si článek na blogu a zamyslet se nad tím, co se stalo. Jestli si nejste jistí, kde přesně je problém, kontaktujte nás. Rádi vám poradíme.
Pokud v seznamu chybných prokliků nic nevidíte, gratulujeme vám. Všechny odkazy fungují tak, jak mají, a zaznamenávají prokliky návštěvníků vašeho webu.
- ID – je jednoznačný identifikátor prokliku.
- Datum a čas – kdy došlo k prokliku.
- Program – program kterému jste přivedli proklik.
- Affil manažer – AM zopovědný za tento program, který vám poradí, kde případně máte chybu.
- Kód – u chybných prokliků evidujeme stavové kódy.
- Zpráva – textový popis chyby.
- URL - url zaznamenaného odkazu, díky němu lze odhalit chybu v syntaxi.
- Odkazující URL – URL, ze které došlo k prokliku.
- Doménový tracking – informace, zda je o proklik zaznamenaný doménovým trackingem či nikoliv.

Přehledy podle času a podle programů
Pro podrobnou analýzu úspěšnosti reklamních programů je vhodné prohlížet si data podle času nebo dle konkrétních programů. Můžete snadno zjistit, jaké e-shopy vám přináší nejvyšší zisk, zda míváte nejvyšší provize před Vánocemi či před Valentýnem apod.
1. Statistiky: přehled podle času
Statistka zaznamenávající vývoj úspěšnosti propagace v čase. Snadno zjistíte zda máte větší provize před Vánocemi či před Valentýnem apod.

2. Statistiky: přehled podle programů
Pro podrobnější analýzu úspěšnosti vaší propagace si můžete prohlížet data také podle konkrétních programů. Snadno zjistíte, které e-shopy vám přinášejí nejvyšší zisk, nebo naopak, kde hodně propagujete, ale návštěvnost nekonvertuje.

Výplaty
Získané provize si necháváte vyplatit přímo v administraci, v menu Výplaty. Než však budete moci žádat o výplatu, je nutné mít ve svém Profilu vyplněné všechny potřebné údaje – Základní údaje, kde je třeba doplnit adresu a IČ, pokud jste podnikatel nebo firma, a Platební údaje, kde vyplníte svůj bankovní účet. V této záložce si také můžete navýšit minimální částku k výplatě. Fakturu smíte vystavit, pokud aktuální výše odměny k vyplacení je alespoň 1000 Kč (případně ekvivalentní částka v EUR). V prvním roce spolupráce si smíte o vyplacení provize zažádat (fakturovat) bez uvedeného minimálního limitu.
Jak zažádat o výplatu?
O výplatu si můžete požádat, jakmile dosáhnete minimální částky k výplatě. Aktuální částku k vyplacení vidíte buďto zde, nebo na Dashboardu -> Provize k vyplacení. Provize je uvolněna do výplat, jakmile má transakce stav POVOLENO.
Celý proces je automatický. Jakmile budete mít provize k vyplacení, stačí kliknout na tlačítko „Vyplatit aktuální zůstatek“. Následně se zobrazí všechny potřebné údaje, které je nutné vyplnit na fakturu. Fakturu nahráváte rovnou do administrace, nejlépe ve formátu PDF. Faktury zaslané e-mailem nebudou zpracovány.

Všechny stavy, které rozlišujeme u Výplat:
- Nevyřešeno – provize zatím nejsou uvolněny k výplatě (čeká se na rozhodnutí transakcí či vystavení faktury nebo byla transakce zamítnuta).
- Čeká na úhradu – týká se oranžového a červeného statusu – provize jsou inzerentovi vyfakturovány, ale aby došlo k uvolnění partnerovi k výplatě, čekáme na úhradu dané faktury.
- Povoleno – provize jsou uvolněné k výplatě partnerovi. (V TOMTO PŘÍPADĚ JE MOŽNÉ O VÝPLATU ŽÁDAT)
- Zažádáno – partner zažádal o výplatu provizí.
- Vyplaceno – provize byly partnerovi vyplaceny.
Jak probíhá schvalování výplaty?
Postaráme se o to, aby žádost o výplatu, kterou jste podali v administraci, byla vyřešena během několika dní. Před proplacením zkontrolujeme, zda je vše v pořádku – jestli částka na faktuře odpovídá vašim provizím a zda faktura obsahuje všechny potřebné náležitosti. V případě jakýchkoli nesrovnalostí vás budeme kontaktovat e-mailem a požádáme vás o úpravu konkrétních bodů. Pokud však do 14 dnů neprovedete úpravy, budeme nuceni žádost o výplatu zamítnout.
Když je faktura v pořádku, žádanou částku vyplácíme na uvedený účet. Prosím, než zažádáte o vyplacení provize, zkontrolujte si správnost tohoto účtu, ať předejdete pozdějším problémům.
Průměrná doba schvalování transakcí
V detailu každého programu (záložka Schvalování & statistiky) vidíte informaci, do kdy by mělo být rozhodnuto o transakcích – Maximální lhůta pro schválení transakcí. Nejčastěji to bývá 50 dní tzn. do konce tohoto měsíce bude inzerent rozhodovat o transakcích z toho minulého. Mohou se ale objevovat i lhůty jako 80 dní nebo 110 dní. Je třeba také počítat s tím, že u některých e-shopů je možné udělat předobjednávky – u těchto transakcí pak může být lhůta na vyřešení prodloužit ještě více. Mimo jiné také vidíte informaci o Průměrné době schválení transakce, díky níž si můžete představit, jak dlouho průměrně schvalování inzerentovi trvá.

Typ spolupráce
Můžete s námi spolupracovat jako firma, OSVČ, nebo i jako nepodnikatel. Pokud jste OSVČ nebo firma, provizi vám vyplatíme na základě nahrané faktury v administraci. Nabízíme fakturaci jak do zemí EU, tak i mimo EU, pro české subjekty jak pro plátce DPH, tak neplátce DPH.
Spolupráce s nepodnikateli má však specifická pravidla. Prvním z nich je, že musíte být daňový rezident České republiky. Pokud jste občan jiné členské země EU nebo i mimo EU, tato možnost bohužel neplatí. Jestli splňujete tuto podmínku, pojďme se podívat, jak si můžete o výplatu požádat. Kontaktujte nás e-mailem na [email protected]a my vám poskytneme speciální formulář, který budete používat místo faktur. Platí pro vás však trochu jiná pravidla. Částka provize musí být mezi 500 až 10 000 Kč a není možné o vyplacení žádat pravidelně (např. každý měsíc). V takovém případě byste si museli zřídit živnost.
Reklamace transakcí
Zdá se vám, že nějaká provize nebyla systémem eHUB zaznamenaná? Máte-li takové podezření, vyplňte formulář k reklamaci transakcí. Je třeba zadat co nejpřesnější údaje o programu. My se vám následně ozveme a společně věc dořešíme.
Každý podnět na prozkoumání pečlivě evidujeme, proto najdete ve svém účtu rovněž historii reklamací transakcí. Žádné problémy jen tak nezametáme pod koberec, a tak se nám neváhejte ozvat.
Reklamace nezaznamenaných transakcí je možné vkládat pomocí formuláře. Je potřeba vyplnit několik důležitých bodů.
- ID programu – vyberte jaké programy se reklamace týká
- Datum prodeje – datum kdy došlo k objednávce
- ID objednávky – pokud víte doplňte také číslo objednávky
- Hodnota objednávky – zadejte hodnotu objednávky ideálně bez DPH a dopravy
- Měna – vyberte měnu objednávky
- Click-data – doplňte ID prokliku, který měl přivést objednávku
- Poznámka – chcete-li, doplňte prosím poznámku pro nás

Zprávy / Novinky
Chceme být transparentní a informovat naše partnery o aktuálním dění. Novinky proto najdete na hlavní nástěnce (Dashboard) hned po přihlášení. Jsou v dolní části stránky. Případně si je můžete otevřít také v menu pod záložkou Zprávy.

Vysvětlení
Na tomto místě se s vámi dělíme o všechny změny podmínek a nové nabídky e-shopů. Budete-li sledovat novinky, včas se dozvíte o nových pravidlech, zajímavých programech i kupónech. Tyto informace vám také mohou chodit e-mailem, pokud to povolíte v nastavení svého profilu.
API
Jsme hrdí, že máme vlastní softwarové řešení, protože ho můžeme stále upravovat a reagovat tím na požadavky klientů.
Popis
Naše API je inspirováno stylem architektury REST, což potěší hlavně technicky zdatné uživatele.
Příklady využítí
Pro méně technicky zdatné dodáme, že API lze využít k získání informací, ke kterým se vy dostanete po přihlášení do uživatelského účtu. Někdy je však potřebujete získat v podobě vhodné pro další zpracování na vašem webu – a právě k tomu slouží API.
Dokumentace
Ve svém profilu v záložce API si můžete vygenerovat přihlašovací klíč, najdete tam rovněž odkaz na dokumentaci k API.
Měření konverzí
Cesta za vyššími provizemi je poměrně jednoznačná – je třeba analyzovat data a zkoumat, které techniky vám nejvíce fungují. Právě k tomu slouží měření konverzí, tedy analyzování, kolik peněz jste získali z různých programů a typů propagace. Jaké mechanismy se k měření konverzí používají?
Cookie tracking
Když se uživatel proklikne přes váš odkaz na web inzerenta, uloží si stránka inzerenta do prohlížeče uživatele cookie – malý soubor, v němž se schovává vaše unikátní ID. Podle tohoto souboru pak stránka inzerenta pozná, když se na ni uživatel vrátí třeba zítra nebo za týden. Cookie s vaším ID je v prohlížeči stále uložené, obvykle bývá uložené 30 dní (konkrétní dobu najdete uvedenou u každé podmínky). Podle tohoto cookie tedy e-shop inzerenta, respektive eHUB pozná, komu vyplatit provizi – vám!
IP (pravděpodobnostní) tracking
Kromě cookies lze pro sledování využít ještě IP adresu a další identifikátory prohlížeče, tzv. hlavičky. Každé zařízení je v kombinaci IP adresy a nastavení prohlížeče (identifikováno právě skrze hlavičky) takřka unikátní. V určitém časovém okně můžeme i na základě těchto dat se 100% přesností určit uživatele, který nakoupil po návštěvě z odkazu affiliate partnera.
Server postback
Postback je URL adresa obohacená o parametry vztahující se k nákupu (co si zákazník koupil, za jakou částku apod.). Skrze tuto metodu je informace o objednávce komunikována přímo mezi serverem inzerenta a eHUB serverem, kde je informace o objednávce dále zpracována a vytvořen záznam provize.
Doménový tracking
U vybraných inzerentů můžete zaznamenávat proklik i bez použití speciálních partnerských odkazů. V nastavení svého profilu si k tomu musíte zadat registrované domény, z nichž chcete inzerenty propagovat.
Doménu zadáváte ve formátu mojedomena.cz, zadáte i DNS záznam typu TXT. Systém eHUB si ji poté ověří a začne sledovat prokliky.
Zároveň musíme dodat, že nejde o 100% náhradu trackingu. Funkci doménového trackingu vnímáme pouze jako doplněk!

Kupónový tracking
U programů, které mají dostupný Kupónový tracking, dokážeme doměřit i objednávky, které vznikly bez affiliate prokliku s kupónem. Kupón musí být předem definován v naší administraci, je vždy přidělen konkrétnímu partnerovi pro konkrétní program. Provize vždy připadne tomuto partnerovi, i kdyby zákazník přišel z affiliate prokliku jiného partnera.
Mobilní aplikace
Naše mobilní aplikace je k dispozici od roku 2020 a od té doby jsme ji postupně rozšiřovali a vylepšovali. Umožňuje partnerům pohodlně sledovat výkon, kontrolovat statistiky, zapojovat se do nových programů a mít tak přehled o svém účtu kdykoli a odkudkoli – přímo z telefonu nebo tabletu. Aplikace je ideální pro práci na cestách i pro rychlou kontrolu důležitých dat bez nutnosti přihlašování na počítači. Všechny funkcionality však najdete jen ve webové verzi PM.
Stažení
Aplikaci si můžete stáhnout zdarma:
Pro Android na Google Play
Pro iOS na App Store
Po instalaci se jednoduše přihlásíte stejnými přihlašovacími údaji, jaké používáte pro webovou verzi eHUB.cz.
V případě jakýchkoliv dotazů či připomínek nás neváhejte kontaktovat na [email protected]
Slovník pojmů
Proklik - Akce, při níž uživatel na vašich webových stránkách klikne na váš partnerský odkaz, a je přesměrován na web inzerenta (e-shopu).
Transakce - Vaše odměny (procentuální nebo fixní), které jste získali za přivedení zákazníků.
Partnerský odkaz - Odkaz obsahující vaše unikátní ID. Přes tento odkaz se uživatel proklikne na web e-shopu, vaše ID se uloží do cookies a díky je odměna za nákup zákazníka připsána na váš účet.
Partner - To jste vy. Vy, naši partneři, kteří propagují služby i produkty inzerentů a získávají za to provizi.
Inzerent - E-shop nebo firma, jež má svůj program.
PPS - Zkratka z Pay Per Sale, tedy platba za prodej. PPS je systém, na němž funguje eHUB. Svou provizi získáváte pouze tehdy, když inzerent díky vám něco opravdu prodá.
PPL - Zkratka z Pay Per Lead, tedy platba za každého zájemce, který se na webu inzerenta zaregistruje, stáhne si zkušební verzi softwaru apod. Platba tedy není podmíněna nákupem zákazníka.
PPA - Zkratka z Pay Per Action, platba za nějakou akci, může jít například o navštívení stránky, ale také koupení produktu či odebírání newsletteru.
Přesměrování - Po kliknutí na váš partnerský odkaz je návštěvník přesměrován z vašeho webu přes eHUB.cz na web inzerenta.
Tracking - Sledování uživatele na základě vašeho unikátního ID. Uživatel se dostane na web inzerenta přes odkaz s vaším ID a podle toho je pak sledován. Pokud nakoupí, provize připadne vám.
Pixel - Pixel je kousek HTML kódu, který se načte, když uživatel otevře stránku. Právě tento kousek kódu zajišťuje sledování.