Jak sledovat náklady za affiliate v Google Analytics/Google Data Studio?

Nejen za účelem snadnější tvorby reportů si řada markeťáků oblíbila nástroj Google Data Studio. Dostat do něj ale automatizovaně potřebná data není vždy snadné. Ukážeme si, jak lze skrze Google Analytics pracovat s často nejsledovanější položkou, náklady.

Ondřej Hájek
20.09.2019
blog picture

Nejen za účelem snadnější tvorby různých reportů si řada markeťáků oblíbila nástroj Google Data Studio. Dostat do něj ale automatizovaně potřebná data není vždy jednoduché. V následujícím článku si ukážeme, jak lze skrze Google Analytics pracovat s často nejsledovanější položkou, náklady.

Naše API samozřejmě pro jakýkoliv časový interval (tedy včetně jednotlivých dní) vypíše kompletní statistiky, ale ne každý inzerent disponuje možností si jednoduše/levně vlastního API klienta zhotovit. Pohodlnější alternativou je stahovat data do tabulek Google Spreadsheets a nástroje Google Analytics skrze náš předpřipravený skript v jazyce Google Apps Script. Data se získávají na principu „přihlášení se do portálu a přečtení dat“ – tedy podobně, jako kdyby byl skript skutečným uživatelem. Na stejném principu fungují pro příklad i Keboola konektory pro portály Srovnáme nebo Heureka.

1.\tVytvoříme nový Google Apps Script, pojmenujeme ho a veškerý kód nahradíme předpřipraveným kódem od nás

Vytvoříme nový Google Apps Script a pojmenujeme ho, např. eHUB import statisticsVeškerý kód nahradíme předpřipraveným kódem od nás

Skript funguje tak, že za posledních X dní nejprve doplní chybějící záznamy do dneška a následně aktualizuje ty zbylé. Tzn. poprvé natáhne všech X dní, jinak při každodenním spouštění doplní poslední záznam, zkontroluje ty ostatní (až do stáří X dní) a případně je aktualizuje. V tabulce zůstávají všechny záznamy, jen se po X dnech přestanou kontrolovat/aktualizovat.

2.\tNastavení skriptu/parametrů:

Samotný skript vám zašle kdokoliv z našich affiliate manažerů, případně poradí při potížích s jeho implementací. Výše uvedená proměnná X je jeden z volitelných parametrů skriptu – kolik dní zpětně ještě hlídáme možnou změnu dat (vlivem schvalování provizí), označeno jako reportedDays. Dále je nutné doplnit advertiserId a apiKey, což oboje naleznete v našem systému AM, na záložce API. Z hlediska přístupu ke konkrétnímu Google Analytics účtu je nutné doplnit:

var accountId = "xxxxxxxx"; => Admin -> Account Settings -> Account ID

var webPropertyId = "UA-xxxxxxxx-x"; => Admin -> Property Settings -> Tracking ID

var customDataSourceId = "xxxxxxxx"; => Admin -> Data Import -> Data Set ID

V případě importování dat i do tabulky Google Spreadsheets musíte ještě doplnit její ID (dlouhý hash, který naleznete v URL otevřené tabulky) do parametru var sheetId.

Kromě doplnění parametrů musíte ještě povolit přístup API pro GA: Zdroje -> Pokročilé služby Google a zde zapnout Analytics Reporting API!

description

3. Spouštění skriptu 1x denně + povolení aplikace prohlížeči:

descriptiondescriptiondescription

Následně budete mít v GA s granularitou 1 den vždy aktuální náklady za affiliate podle toho, co reálně zaplatíte za provize. Propojení GA s Data Studiem už je nativní funkcí obou nástrojů a bližší informace případně naleznete třeba zde https://support.google.com/datastudio/answer/6295036?hl=en. I s tím vám kdykoli pomůžeme. Data máme rádi a podporujeme každého, kde se je snaží vyhodnocovat.

Ondřej Hájek
Founder

Další články

blog picture
07.11.2024 Rubrika
Emailing v affiliate marketingu
Jak využívat e-mailing v affiliate propagaci a na co si dát pozor?
blog picture
05.11.2024 Rubrika
Jak se daří nám a Partnerům – aneb pár čísel za říjen
Přehled dat za říjen 2024. Zajímá vás jaké jsou nejvyšší provize, affiliate programy s největším růstem nebo kolik si vydělali nejlepší partneři?
blog picture
30.10.2024 Rubrika
Přehled vzdělávacích článků za říjen 2024
Tipy na zajímavé zdroje informací za měsíc říjen

Chcete něco podobného?

Zaregistrujte se.