Jak se vyvíjel affiliate program ZooRoyal.cz a jak může aktivita ze strany e-shopu pomoci k růstu?
Jak se vyvíjel affiliate program ZooRoyal.cz a jak může aktivita ze strany e-shopu pomoci k růstu?

Před více než rokem a půl jsme v eHUB spustili program ZooRoyal.cz – v té době méně známého e-shopu s potřebami a krmením pro domácí mazlíčky, který spadá pod německou skupinu REWE Group a řadí se tak mezi známé řetězce, jako jsou BILLA či Penny.
Za dobu fungování programu se událo několik událostí, které měly na rozvoj programu vliv a díky nimž se nám daří v programu neustále růst.
V následujícím článku se dozvíte:
1/ Jak započala spolupráce se ZooRoyal, jak byla nastavena a jak se vyvíjela
2/ Jaké kroky jsme společně s inzerentem podnikli k růstu programu
3/ Jak se programu daří nyní a pár grafů
4/ Co plánujeme v programu v následujícím období
1/ Jak započala spolupráce se ZooRoyal, jak byla nastavena a jak se vyvíjela
Koncem roku 2020 započala jednání o možnosti spuštění affiliate programu ZooRoyal.cz v naší síti. Po vyjednání podmínek spolupráce, a hlavně nastavení fungujících podmínek pro affiliate partnery, byl program v únoru 2021 spuštěn. Inzerent hodně pracuje se slevovými kódy a akcemi, zároveň měl zájem na přivedení nových zákazníků. Bylo proto potřeba k tomuto faktu přihlédnout v provizním modelu a nastavit provize dle těchto skutečností – tzn. dle toho, zda byl v objednávce využit kupón + zda se jednalo o nového či vracejícího zákazníka.
Z provizního modelu je zřejmé, že cílem byla podpora nových zákazníků, kde provize byla nastavena více než konkurenceschopně.
Od počátku spolupráce byl program mezi partnery oblíbený. Zajímavá provize v kombinaci s pravidelným přidáváním slevových akcí a širokou nabídkou produktů je záruka dobrých výsledků. V programu však scházela ještě jedna věc, která jej mohla posunout zase o krok dále – XML feed (k němu a jeho vlivu na výsledky se dostanu později).
2/ Jaké kroky jsme společně s inzerentem podnikli k růstu programu
Zárukou kvalitního rozvoje affiliate programu je v první řadě dobře nastavená spolupráce mezi sítí, partnery a inzerentem. Bez komunikace a aktivní správy ze strany inzerenta má affiliate manager velmi omezené možnosti, jak může program rozvíjet. Neví například, jaké produkty jsou nejprodávanější nebo jaké jsou aktuálně slevové akce. Tyto drahocenné informace jsou však pro partnery důležité a mohou jim pomoci v propagaci a větším výdělkům.
V případě spolupráce se ZooRoyal.cz komunikace probíhá na výbornou a vše je vždy rychle předáno na partnery, kteří mohou informace využít – ať už se jedná o slevové kódy či řešení reklamací, dotazů apod.
Slevové kódy
Inzerent na pravidelné měsíční bázi zasílá aktuální slevy a akce, které na e-shopu zákazníkům nabízejí. Těchto akcí je přibližně kolem 5 v daném měsíci a výrazně pomáhají ke zlepšení výsledků nejen affiliate programu, ale také celého e-shopu. Správně nastavené provize ve spojení s podporou skrze slevové kódy pomáhají, při dodržení PNO, k růstu. V současné době testujeme s inzerentem trochu jiný model – s partnery nejsou aktivně sdíleny marketingové slevy a akce e-shopu, ale inzerent vydává speciální slevový kód, který je určený pouze pro affiliate partnery a ti jej mohou využívat k propagaci. Podíl těchto slevových kódů na celkovém počtu využitých slevových kódů neustále roste.
Zároveň inzerent v některých případech vytvořil exkluzivní slevové kódy i na míru konkrétním partnerům, kteří je poté využili k propagaci.
XML feed
Při spuštění programu, a ještě nějakou dobu po něm nebyl k dispozici XML feed pro partnery, který by mohli využít k propagaci. Partneři propagující například formou různých katalogů tak nemohli s propagací začít. XML feed byl pro partnery k dispozici v Q2 2022 a okamžitě se to projevilo na výsledcích, kdy v rozmezí dvou měsíců došlo k nárůstu aktivních partnerů o více než 30 %. Většina z nich byla právě z řad katalogových partnerů.
Produkty na recenzi
Pro rozvoj spolupráce s obsahovými publishery také může pomoci užší spolupráce formou barteru, kdy inzerent poskytne produkty publisherovi k otestování a ten následně sepíše recenzi na dané produkty či celý nákup. ZooRoyal je těmto spolupracím otevřený a již několik jsme jich s publishery realizovali.
3/ Jak se programu daří nyní a pár grafů
Od počátku spolupráce v roce 2021 se daří v programu, i přes drobné propady, růst, a to ve všech sledovaných metrikách.
U programu sledujeme několik, pro nás a inzerenta nejdůležitějších, metrik. Těmito metrikami jsou primárně:
- Počet aktivních publisherů – počet publisherů, kteří v daném měsíci přivedli alespoň jeden proklik/návštěvu - s rostoucím počtem aktivních publisherů je větší pravděpodobnost růstu počtu objednávek
- Počet partnerů s transakcí
- Počet objednávek/přivedený obrat
V eHUB si klademe za cíl neustále zvyšovat počet aktivních publisherů, pro což děláme pravidelné oslovování již zapojených partnerů v programu, v síti, ale i aktivním vyhledáváním nových možností spolupráce s weby, které zatím v naší síti zapojené nejsou.
Nejen u ZooRoyal se nám daří počet aktivních partnerů stále navyšovat. Pro rozvoj programu je to super zpráva. Na grafu aktivních partnerů níže si můžeme všimnout období od dubna 2022. V této době inzerent vydal XML feed pro partnery, který do té doby k dispozici partnerům vůbec nebyl. Okamžitě se podařilo aktivovat několik partnerů, kteří k propagaci XML feed využívají, a díky tomu narostl počet aktivních partnerů o 33 % mezi dubnem a červnem. I přes drobný propad však trend jasně ukazuje, že počet partnerů z dlouhodobého hlediska neustále roste. Při meziročním porovnání mezi říjnem 2021 a říjnem 2022 je nárůst aktivních partnerů o přibližně 40 %!
S počtem aktivních publisherů také koresponduje počet publisherů s provizí, jejichž počet rovněž rostl. Meziročně narostl tento počet o více než 70 %!
Graf vývoje počtu aktivních partnerů s alespoň jedním proklikem a partnerů s alespoň jednou provizí v daném měsíci.
Se samotným růstem e-shopu, počtem aktivních partnerů, proaktivitou ze strany inzerenta i affiliate sítě je spojen také růst počtu objednávek a s ním spojený růst obratu, který affiliate kanál přivádí. Růst v těchto sledovaných metrikách je ještě větší než v případě aktivních partnerů.
Jak znázorňuje graf níže, růst se nám daří i v přivedených objednávkách (graf níže) a obratu. Meziročně (říjen 2021 a říjen 2022) se nám v počtu objednávek podařilo vyrůst o necelých 60 %, v přivedeném obratu pak o bezmála 70 %! Graf přivedených objednávek v zásadě kopíruje graf přivedeného obratu.
Graf vývoje přivedených objednávek
Partnerům se snažíme transparentně zobrazovat co nejvíce dat, která jim mohou pomoci v plánování propagace jednotlivých inzerentů. Mezi tato data patří například průměrná délka schvalování provizí, průměrná hodnota objednávky, konverzní poměr či schvalovatelnost provizí.
V tomto programu se nám daří dosahovat velmi dobrých hodnot, která jsou následovná (k 30. 11. 2022):
4/ Co plánujeme v programu v následujícím období
I v roce 2023 plánuje jak samotný e-shop, tak i my v affiliate programu, nadále růst. Potenciál růstu stále je a společně s inzerentem/e-shopem uděláme maximum proto, aby naše společná spolupráce pokračovala i nadále tak, jako doposud.
Aktuální nastavení podmínek pro partnery (provize, délka cookies apod.) je nastavena velmi dobře a program je mezi partnery oblíbený.
Nadále chceme pokračovat ve vyhledávání nových partnerů, kteří by mohli program propagovat a pokračovat tak v růstu počtu objednávek.
---
Pár dalších důvodů, proč se zapojit do affiliate programu ZooRoyal:
- ZooRoyal má silný a důvěryhodný brand, který zajišťuje vysokou konverzní míru
- Široká nabídka produktů oblíbených a kvalitních značek
- Spousta zajímavých nákupních akcí
- Oblíbené privátní značky, které jsou online dostupné pouze u ZooRoyal
- Storna objednávek < 2 %
- Celoroční stabilita prodeje → menší sezónní výkyvy
Zaujalo tě to? Mrkni se na nabídku obchodu ZooRoyal.cz a následně se zapoj do affiliate programu.
---
Zároveň chceme za podpory inzerenta domluvit užší spolupráce s vybranými partnery, kteří by mohli na základě poskytnutí produktů sepsat/natočit recenzi na daný produkt a dát tak potenciálním zákazníkům informace o daném produktu a sdílet s nimi jejich zkušenosti.
A co o spolupráci s eHUB říká inzerent?
Po vstupu na český trh jsme hledali spolehlivého partnera, který nám pomůže k dosažení našeho cíle, stát se jedním z nejvýznamnějších prodejců chovatelských potřeb a krmiv, a tím zlepšovat kvalitu života domácích mazlíčků i jejich páníčků. Jsme pevně přesvědčeni, že jsme v affiliate síti eHUB takového partnera našli. Na spolupráci si vážíme zejména kvalitního technického řešení, bezproblémové a vstřícné komunikace směrem k nám i affiliate partnerům a celkové důvěry, které se eHUB těší v affiliate komunitě. Díky tomu nemusíme mít obavu spojit svoji značku právě s touto sítí a víme, že je dobře postaráno o nás i naše affiliate partnery.
Štefan Kuska
Area Manager Czech Republic
Další články


