Odměna za kliknutí v affiliate marketingu funguje aneb jak vypadá program Biano po roce od spuštění?

Případová studie Biano.cz

Kristina Krátká
11.01.2023
blog picture

Affiliate program Biano.cz jsme spustili v listopadu 2021, jako náš první program postavený na platbě za klik. Provizi partner získává za proklik z Biano do e-shopu. Jednotlivé prokliky se poté za daný den v eHUB administraci slučují do transakce. Čím kvalitnější traffic partner přivádí, tím vyšší může dostat provizi. Více informací o programu je k nalezení v článku Spouštíme affiliate program Biano.cz s platbou za prokliky

Letos to byl rok od spuštění programu. První větší narůst jsme zaznamenali na jaře 2022, kdy došlo k velkému nárůstu aktivních partnerů. Program krásně roste i nadále, ať už v počtu transakcí (agregované prokliky), aktivních partnerech nebo vyplacené provizi partnerům. Během roku se podařilo počet aktivních partnerů zdvojnásobit a meziměsíčně program roste v průměru o cca 30 %.  Viz grafy níže. .


Stejně jako u klasických e-shopů mohou partneři k propagaci využít bannery, affiliate odkazy a XML feedy. Zvláštností toho programu je také XML feed e-shopů, které samy affil nemají, a tak partneři mohou získat provize i z nich. Seznam všech e-shopů - https://www.biano.cz/obchody

Specifikem feedu od Biana je, že se nezobrazuje detail produktu, ale produkt se zobrazuje jako první v katalogu. Přímo od Biana máme informaci, že tímto způsobem jim to funguje lépe.  

"Mnohem kvalitnějších výsledků dosáhneme, pokud posíláme uživatele přímo do kategorie s produktem na první pozici. Uživatel vidí produkt, který proklikl, ale zároveň vidí nabídku dalších produktů z dané kategorie, které jsou seřazeni sestupně podle výkonnosti. Máme to takto nastaveno na všech marketingových platformách a je osvědčené, že to funguje lépe, než kdybychom posílali uživatele do detailu produktu. Celkově je dosaženo vyšších revenues a je zde větší pravděpodobnost toho, že uživatel provede finální objednávku."

Mimo jiné i EPC (cena za klik) je u Biano srovnatelná, ne-li v některých měsících lepší, s klasickými nábytkovými e-shopy jako je Bonami nebo ATANnábytek. Některým partnerům EPC vychází dokonce ještě lépe, dostanou se na 6-9 Kč. Pokud partner přivádí konverzní traffic, který generuje objednávky, může se EPC časem zvyšovat.

V tabulce níže jde vidět porovnání EPC za posledních pár měsíců u jednotlivých nábytkových programů.  

Tento blogpost jsme se rozhodli sepsat proto, abychom ukázali, že i tento program může být pro partnery zajímavý. Jak je vidět z grafů na začátku, program neustále roste a má velký potenciál.

Dalším plusem programu je, že přímo inzerent se snaží společně s námi program aktivně rozvíjet. Ostatní výsledky jsou srovnatelné s běžnými affiliate programy e-shopů a v některých případech vycházejí i lépe.   



Kristina Krátká
Affiliate Manager

Další články

blog picture
13.03.2025 Rubrika
Veřejné programy v eHUB přechází do stavu "Ke schválení"
Doposud veřejné programy v eHUB přechází do stavu ke schválení - co to znamená pro partnery?
blog picture
18.02.2025 Rubrika
Jak začít: První kroky po registraci - dostupné propagační materiály (3/3)
V naší affiliate síti máte k dispozici velké množství materiálů, které můžete využít k propagaci programů.
blog picture
17.02.2025 Rubrika
Jak začít: První kroky po registraci - jak si vybrat program k propagaci (2/3)
Nevíte, který affiliate program v naší síti zvolit, nebo jak mezi nimi najít rozdíly? Nejde jen o provize! Pojďme se na to podívat.

Chcete něco podobného?

Zaregistrujte se.