Odměna za kliknutí v affiliate marketingu funguje aneb jak vypadá program Biano po roce od spuštění?
Případová studie Biano.cz

Affiliate program Biano.cz jsme spustili v listopadu 2021, jako náš první program postavený na platbě za klik. Provizi partner získává za proklik z Biano do e-shopu. Jednotlivé prokliky se poté za daný den v eHUB administraci slučují do transakce. Čím kvalitnější traffic partner přivádí, tím vyšší může dostat provizi. Více informací o programu je k nalezení v článku Spouštíme affiliate program Biano.cz s platbou za prokliky
Letos to byl rok od spuštění programu. První větší narůst jsme zaznamenali na jaře 2022, kdy došlo k velkému nárůstu aktivních partnerů. Program krásně roste i nadále, ať už v počtu transakcí (agregované prokliky), aktivních partnerech nebo vyplacené provizi partnerům. Během roku se podařilo počet aktivních partnerů zdvojnásobit a meziměsíčně program roste v průměru o cca 30 %. Viz grafy níže. .
Stejně jako u klasických e-shopů mohou partneři k propagaci využít bannery, affiliate odkazy a XML feedy. Zvláštností toho programu je také XML feed e-shopů, které samy affil nemají, a tak partneři mohou získat provize i z nich. Seznam všech e-shopů - https://www.biano.cz/obchody.
Specifikem feedu od Biana je, že se nezobrazuje detail produktu, ale produkt se zobrazuje jako první v katalogu. Přímo od Biana máme informaci, že tímto způsobem jim to funguje lépe.
"Mnohem kvalitnějších výsledků dosáhneme, pokud posíláme uživatele přímo do kategorie s produktem na první pozici. Uživatel vidí produkt, který proklikl, ale zároveň vidí nabídku dalších produktů z dané kategorie, které jsou seřazeni sestupně podle výkonnosti. Máme to takto nastaveno na všech marketingových platformách a je osvědčené, že to funguje lépe, než kdybychom posílali uživatele do detailu produktu. Celkově je dosaženo vyšších revenues a je zde větší pravděpodobnost toho, že uživatel provede finální objednávku."
Mimo jiné i EPC (cena za klik) je u Biano srovnatelná, ne-li v některých měsících lepší, s klasickými nábytkovými e-shopy jako je Bonami nebo ATANnábytek. Některým partnerům EPC vychází dokonce ještě lépe, dostanou se na 6-9 Kč. Pokud partner přivádí konverzní traffic, který generuje objednávky, může se EPC časem zvyšovat.
V tabulce níže jde vidět porovnání EPC za posledních pár měsíců u jednotlivých nábytkových programů.
Tento blogpost jsme se rozhodli sepsat proto, abychom ukázali, že i tento program může být pro partnery zajímavý. Jak je vidět z grafů na začátku, program neustále roste a má velký potenciál.
Dalším plusem programu je, že přímo inzerent se snaží společně s námi program aktivně rozvíjet. Ostatní výsledky jsou srovnatelné s běžnými affiliate programy e-shopů a v některých případech vycházejí i lépe.
Další články


