Jak co nejlépe propagovat svou službu affiliate partnerům?
V článků se pokusím přiblížit způsoby a možnosti komunikace inzerentů směrem k partnerům. Je na vás, který ze způsobů si vyberete. Je důležité si uvědomit, že bez pravidelné komunikace budete těžko dosahovat očekávaných výsledků.
Jaké informace a data poskytovat
Představuji přehled návrhů, které můžete v praxi využít.
- Aktuální akce či výprodej – doporučujeme vždy uvést do kdy akce platí a ideálně i LP
- Slevový kupón – znění kupónu, výše slevy, doba platnosti, případně další omezení
- Nová kolekce či nová kategorie na webu
- Nová kolekce brandových či sezónních bannerů
- Nově připravený či vylepšený XML feed – zde doporučujeme držet se specifikací, zobrazovat fotografie v dostatečné kvalitě a minimálně ve fashion segmentu se zaměřit také na velikosti (ve feedu PARAM_NAME - dostupné velikosti VAL S, M, L, XL)
- Nově otevřená kamenná prodejna či výdejní místo apod.
Berte, prosím, přehled jako inspiraci. Rádi vám vhodné informace pro váš segment doporučíme individuálně.
Jakou formou partnerům informace a novinky předáváme?
- Systémová zpráva – jde o notifikaci v naší administraci
- Kupóny a akce jsou zároveň při vložení systémové zprávy automatizovaně doplněny do feedu novinek – někteří partneři informace z feedu přebírají a rovnou akce propagují na svých webech bez ručního zásahu
- E-mail zapojeným partnerům, často kombinujeme s e-mailem na skupinu partnerů
- FB skupina pro aktivní partnery – každý den jeden až dva příspěvky
- E-mail na všechny partnery – jednou měsíčně formou newsletteru
Co partnery zajímá?
Kromě výše provize výkonné partnery zajímá zejména konverzní poměr vašeho webu. Často i přepočítaný na částku vydělanou za jeden proklik. Jde o jednoduchou metriku, díky které pak partneři mohou porovnat, zda se jim vůbec vyplatí váš affiliate program nasadit či nikoliv.
Dále je zajímají detailní podmínky programu. Ty si můžete zkontrolovat v naší administraci, stačí v menu vybrat záložku Kampaně a následně Podmínky kampaně. Totožné podmínky vidí samozřejmě i partneři ve svém rozhraní a také jsou k dispozici veřejně v našem Katalogu programů.
Jaká data se chystáme publisherům předávat?
Díky možnostem nového trackingu budeme také partnery informovat, jakou verzi či akurátnost má konkrétní inzerent nasazenou. Proto doporučujeme s implementací nového trackingu neváhat a i touto cestou partnerům ukázat, že o spolupráci stojíte. Co udělat pro to, aby se k vám nová verze trackingu dostala? Jednoduše kontaktujte vašeho affiliate managera, se kterým celý proces dle vašich potřeb realizujete.