Affiliate marketing a Pinterest - jak na propagaci?

Pinterest je další ze sociálních sítí, kterou lze využít k affiliate propagaci. V tomto článku jsme vám přiblížili, jaké jsou možnosti propagace skrze tuto platformu.

Kristina Janstová
29.05.2024
blog picture

Pinterest

Pinterest je sociální síť a platforma, která je uživateli využívána jako vizuální vyhledávač a katalog nápadů. Lidé tuto stránku navštěvují z důvodu hledání inspirace, nových nápadů či se záměrem objevení nových produktů a trendů. Formátem obsahu je tzv. pin, což je obrázek či video ke kterému může náležet externí odkaz. Uživatelé pak mají možnost si piny, které se jim líbí ukládat na svou vlastní nástěnku, kterou je možné sdílet s ostatními. Tato nástěnka pak tvoří jejich personalizovaný moodboard. Mimo prohlížení obrázků a videí má Pinterest také přesah - slouží i jako cenný zdroj pro tutoriály, průvodce a články. Z těchto důvodů je tato platforma značkami často využívána jako marketingový nástroj.

Propojení afffiliate marketingu a Pinterestu

Jak plyne z výše uvedeného popisu platformy, Pinterest je tedy kombinace sociální sítě a vyhledávače. Navíc jej uživatele navštěvují ze záměrem nákupu, což je prvním pozitivním bodem pro využití affiliate marketingu.

Jelikož všechny piny mají možnost spojení s externími odkazy, můžete tak uživatele snadno přesměrovat na externí stránky, konkrétní články nebo příspěvky na blogu. Pokud tedy uživatel objeví váš pin, který ho zajímá, může snadno kliknout na odkaz, který ho přesměruje na propagovaný produkt značky. Pinterest je tedy ideálním prostředím, kde můžete začít velmi snadno propagovat produkty inzerentů.

Na Pinterestu poměrně snadno oslovíte cílové publikum, jelikož tato platforma poskytuje přístup ke svým nástrojům, které vám umožní získat cenné informace o uživatelích. Například jejich zájmy, chování a dokonce i jejich demografické údaje. Využitím těchto informací můžete vytvářet přizpůsobené, vysoce cílené piny a co nejvíce zvýšit šanci, že na vaše propagované produkty narazí uživatelé, kteří skrze vámi sdílený odkaz nakoupí produkty propagovaných inzerentů.

Další z výhod pro affiliate marketing na Pinterestu je, že připojení k platformě je zcela zdarma. Jakmile si nastavíte svůj Pinterest účet, můžete začít vytvářet piny na produkty nebo služby, které budete chtít propagovat.

Jak na to?

Založení účtu

Prvním krokem je založení účtu, stejně jako na jakékoliv jiné sociální síti. Zároveň je vhodné, aby váš profil byl firemní. K vytvoření firemního účtu postačí zvolit možnost v dolní části zobrazovaného okna.

Firemní profil nabízí pokročilejší statistky, které obsahují údaje například o počtu kliknutí na odkaz a další zajímavé metriky, které lze následně využít k přizpůsobení vašeho obsahu. Tento typ účtu také pro uživatele působí důvěryhodněji.

Váš profil by měl být kompletně vyplněný a obsahovat všechny podrobnosti včetně klíčových slov, aby váš obsah měl co nejpozitivnější organický dosah.

Vytvoření nástěnky

Nástěnky slouží jako rubriky či kategorie, které slouží uživatelům lépe procházet váš obsah. Při zakládání nástěnek je důležité strategicky přemýšlet o zvolení správných témat a o tom, jak mohou sloužit vaší obsahové strategii i zájmům vašeho publika.

Vyberte co nejvýstižnější název pro každou nástěnku, tak aby odpovídal příslušné kategorii.

Efektivní uspořádání obsahu vašeho Pinterestu do dobře vytvořených nástěnek je zásadní pro přilákání a udržení sledujících, kteří se zajímají o příslušné téma zajímají.

Ačkoli je vytváření individuálních nástěnek pozitivní pro osobní branding, existuje i další způsob, jak propagovat své piny - nástěnky skupin. Tyto veřejné boardy umožňují více uživatelům sdílet obsah na jedné nástěnce s příslušným tématem. Zveřejňování vašich pinů v takových komunitách přispívá k lepšímu zviditelnění, protože propagujete své produkty publiku ostatních.

Vytvoření pinů

Poté, co budete mít vytvořenou tématickou nástěnku, je na řadě samotné vytváření pinů - ty mohou mít jeden z těchto 3 formátů:

Standardní piny:

Obrázek by měl být ideálně ve formátu PNG nebo JPEG s poměrem stran 2:3 nebo o velikosti 1000 x 1500 px.

Ideové piny:

Jedná se formát s více obrázky, podobně jako jsou příběhy Instagramu. U obrázků by měly být vaše piny nápadu uloženy v následujících formátech: BMP, JPEG, PNG, TIFF nebo WEBP. U videí můžete nahrát soubory MP4, M4V nebo MOV.

Video Piny:

Představuje jedno video nebo více videí/obrázků. Videa by měla být v následujících formátech: .mp4, .mov nebo .m4v. Vaše video by mělo mít ideálně délku 4 sekund až 15 minut.

Na vašem profilu naleznete tlačítko vybízející k vytvoření pinu. Poté vyberete požadovaný formát a následně stačí jen přidat fotografii produktu či vlastní grafiku a vyplnit:

  1. Název - co nejvýstižněji popsat produkt či inzerenta
  2. Popis - specifikace produktu, popis inzerenta či služby, doporučení, nebo hashtagy
  3. Odkaz - zde vložíte vygenerovaný affiliate odkaz inzerenta či konkrétního produktu
  4. Nástěnka - zvolíte předem vytvořenou nástěnku, která odpovídá tématu vytvořeného pinu

Následně můžete pin publikovat a uživatelé jej uvidí na vašem profilu.

Užitečné tipy:

  1. Vytvářejte vlastní grafiku - (například skrze Canva), vaše piny musí být na první pohled zajímavé a poutavé, nebojte se tedy namísto sdílení bannerů kreativně zpracovat vlastní obrázky.
  2. Dbejte důraz na SEO - jelikož Pinterest funguje jako vizuální vyhledávač, tak propracované SEO zvyšuje šance na zobrazení vašich pinů v hledání uživatelů. Zvolte tedy vhodná klíčová slova, jak v rámci vyplnění bia vašeho profilu, tak u jednotlivých pinů.
  3. Držte se kategorií nástěnek - rozdělujte piny tak, aby co nejlépe odpovídaly dané nástěnce (její kategorii).
  4. Dodržujte pravidla Pinterestu - Community guidelines: Důležité je brát v potaz primárně pravidlo, že na Pinterestu je možné sdílet affiliate odkazy, ale pouze s označením, že se jedná o reklamu. Tuto informaci můžete vložit do samotného pinu, názvu nebo popisu - formou hashtagu (#ad, #affiliate, #reklama) nebo přímé oznámení větou (Pin obsahuje affiliate odkaz, Pin obsahuje reklamu)
  5. Výzva k akci - motivujte uživatele k interakci se sdíleným pinem. Například "Pro více informací klikněte zde".
  6. Konzistence - pravidelné přidávání nových pinů zvyšuje vaše šance na dosah (kvantita by ale zároveň neměla ovlivňovat kvalitu pinů). Vytvořte si vlastní strategii, jak často a kdy piny přidáváte a připravujte si svůj obsah dopředu.
  7. Sledujte a analyzujte výsledky - využijte analytické nástroje Pinterestu, které poskytují jasný přehled o tom, jak dobře si vaše piny vedou. Při analýze výkonu byste se měli zaměřit na tyto metriky: Zobrazení, Kliknutí, Uložení a Míra zapojení.
  8. Propojte Pinterest s vaším blogem - pokud vlastníte zároveň i blog, kde se věnujete například recenzím, tak můžete při vkládání nových pinů vložit odkaz na váš článek. Z příslušného odkazu se přetvoří obrázky z článku na piny, které budou odkazovat na vaši recenzi. Uživatelé se tak skrze sdílené piny dostanou na vaše články, kde propagujete inzerenty a jejich produkty.

Zdroj: Ecoblog.cz, Zdravoslav.cz

Závěr

Na závěr lze shrnout, že affiliate propagace skrze tuto platformu je dostupná pro každého. Jak pro ty kteří si Pinterest zvolí jako doplňkový kanál ke svému blogu, tak i pro ty kteří se teprve rozhodnou s affiliate marketingem začít. Pinterest je velmi intuitivní, sdílení je snadné a zároveň disponuje rozsáhlým publikem z různých segmentů.

V případě jakýchkoliv dotazů se na nás neváhejte obrátit. 😊

Kristina Janstová
Affiliate Manager

Další články

blog picture
13.03.2025 Rubrika
Veřejné programy v eHUB přechází do stavu "Ke schválení"
Doposud veřejné programy v eHUB přechází do stavu ke schválení - co to znamená pro partnery?
blog picture
18.02.2025 Rubrika
Jak začít: První kroky po registraci - dostupné propagační materiály (3/3)
V naší affiliate síti máte k dispozici velké množství materiálů, které můžete využít k propagaci programů.
blog picture
17.02.2025 Rubrika
Jak začít: První kroky po registraci - jak si vybrat program k propagaci (2/3)
Nevíte, který affiliate program v naší síti zvolit, nebo jak mezi nimi najít rozdíly? Nejde jen o provize! Pojďme se na to podívat.

Chcete něco podobného?

Zaregistrujte se.