Jaká je affiliate spolupráce z pohledu CSS partnera

Po úvodním teoretickém článku k CSS jsme ve spolupráci s Kristýnou Gröbnerovou ze Srovname.cz připravili case study zaměřenou na CSS v affiliate z pohledu partnera. Jak hodnotí spolupráci a jaké byly výsledky? Přečtěte si.

Adam Hájek
02.04.2024
blog picture

Co se v článku například dozvíte:

  1. Jaké jsou výhody spolupráce s CSS partnerem skrze affiliate
  2. Jak CSS partner takovou spolupráci hodnotí
  3. Data: jaké výsledky přinesl CSS partner vybraným inzerentům i eHUBu


Affiliate marketing je často brán jako jedna z posledních částí marketingového mixu, ale je to opravdu správný přístup? Často se stává, že na tuto formu marketingu není alokován dostatek kapacit (časových i finančních), přestože může přinést značné výhody pro všechny zúčastněné. 

Z pohledu partnera se můžeme podívat na spolupráci s affiliate sítěmi jako na příležitost generovat další obrat pro e-shopy, tedy inzerenty. A přesně to nám potvrzují i statistiky – například Srovname.cz společně se svými dalšími projekty, jako je například Selltoro, přineslo inzerentům přes affiliate sítě více než 1 miliardu Kč za rok 2023 v regionu střední a východní Evropy. Aktuálně je třetím největším zbožovým srovnávačem v České republice, který zprostředkovává srovnání 4 milionů produktů z více než 10 000 e-shopů a přináší jim tak roční obrat v řádech miliard korun. Díky své efektivitě se stává nejen cenově dostupným marketingovým kanálem, ale také eliminuje zátěž inzerentů při denní správě kampaní. Jako Google CSS Partner navíc nabízí možnost inzerentům propojit své produkty s nákupními kampaněmi na Google, a to bez zvýšení nákladů nebo zvýšení ceny za kliknutí.

I přesto se stále setkáváme s klienty, kteří váhají nad spoluprací s námi jako CSS partnery, obávající se možného zvýšení CPC nebo kanibalizace svých vlastních kampaní. Naše úsilí se proto soustředí nejen na získání nových klientů, ale i na vysvětlení role CSS partnera a výhod, které tato spolupráce přináší.

Jaké jsou tedy tyto výhody spolupráce s CSS partnery přes affiliate síť?

  1. Pro malé e-shopy bez vlastních kampaní: Poskytuje možnost nahradit služby marketingové agentury za nižší náklady a dostat tak produkty do povědomí zákazníků prostřednictvím vyhledávačů.
  2. Pro e-shopy s vlastními kampaněmi: Představuje skvělý doplňkový kanál, který může poskytnout jiný pohled na optimalizaci a segmentaci reklam, čímž může zvýšit viditelnost produktů a dosah na potenciální zákazníky.
  3. Pro e-shopy s agenturou: Může fungovat jako doplňkový kanál k agenturní správě kampaní, s cílem být partnerem agentury a poskytovat komplementární služby.
  4. Pro e-shopy uvažující o expanzi: Poskytuje efektivní cestu k propagaci na nových trzích s možností zaplacení pouze za konverzi, což minimalizuje rizika a náklady.

Jak si vede Srovnáme a jeho projekty v eHUBu?

Pojďme se podívat na meziroční srovnání výkonu našich projektů jako jednoho z affiliate partnerů v této síti.

V roce 2022 jsme přinesli inzerentům, s nimiž jsme spolupracovali v rámci jejich programů, následující výsledky:

  1. 16 506 konverzí
  2. 27 724 408 Kč na obratu

Konverzní míra naší propagace dosahovala úctyhodných 2,73 %.

Avšak v roce 2023 jsme zvýšili nasazení a naše úsilí se vyplatilo. Inzerentům jsme doručili:

  1. 53 648 konverzí
  2. 81 134 506 Kč na obratu

Naše konverzní míra se v roce 2023 vylepšila na skvělých 4 %!

V roce 2023 jsme tak v síti eHUB navýšili počet prodejů o 225 % a obraty e-shopům o 192 %

Jak hodnotíme spolupráci s inzerenty přes affiliate síť my jako affiliate partner?

Spolupráci s inzerenty přes affiliate sítě vnímáme velmi kladně. V celkovém pohledu nám funguje tento typ spolupráce výborně a vždy nás těší, když vidíme, že naše kampaně přinášejí úspěchy a inzerenti jsou spokojeni.

Nicméně častokrát narážíme na nedostatečné porozumění ze strany inzerentů ohledně role CSS partnerů a jejich vlivu na reklamní prostředí. Snažíme se tuto problematiku aktivně vysvětlovat a věříme, že náš přístup nám pomohl získat důvěru mnoha inzerentů. Podpora ze strany eHUB, jednoho z našich významných partnerů, je pro nás velkou pomocí v této oblasti. Nedávno publikovali skvělý článek, který se tímto tématem zabývá. Přesto jsme očekávali, že inzerenti budou více nakloněni CSS partnerům, protože jim poskytují možnost získat nové objednávky za předem stanovenou provizi.

Dalším klíčovým prvkem je komunikace ohledně propagace. I když spolupráce přes affiliate síť je efektivní, často se vyskytuje bariéra v komunikaci mezi námi a inzerentem. Proto nám velmi pomáhá, když inzerenti věnují affiliate marketingu čas a poskytnou nám další informace například o bestsellerech, TOP kategoriích či nadcházejících akcích, které jsou pro nás cenné a umožňují nám lépe cílit naše kampaně. Oceňujeme, že se nám eHUB toto snaží zajišťovat.

Nakonec se také setkáváme s překvapením inzerentů po našem zapojení, jelikož počet objednávek často dramaticky vzroste. Tento prudký nárust někdy vede až k “vystrašení” inzerenta, který nás pak obratem z programu odpojí. Je důležité si uvědomit, že do propagace inzerentů přes affiliate sítě investujeme vlastní finanční prostředky, a nečekané odpojení z programu kvůli zvýšenému počtu objednávek je pro nás značně nepříjemné.

Celkově se nám spolupráce s affiliate sítí a jejími klienty daří vynikajícím způsobem. Snažíme se neustále zlepšovat v komunikaci tím, že zavádíme nové procesy a přístupy ke spolupráci. Vidíme v tomto typu spolupráce obrovský potenciál pro budoucnost, což jasně potvrzují i výsledky zmíněné výše!

Jaká další čísla mohou potvrdit toto tvrzení?

Připravili jsme si také několik case studií na konkrétních inzerentech, s nimiž dlouhodobě spolupracujeme, protože čísla jsou vždy jasným ukazatelem našeho úspěchu.

Case Study 1: Auto-moto kategorie

Dlouhodobá spolupráce přes eHUB s inzerentem zabývajícím se auto-moto produkty přinesla skvělé výsledky a zařadila nás mezi nejlépe performující partnery v síti.

V roce 2022:

  1. Skoro 21 000 prokliků reklamy, což mohl inzerent zúročit dále v remarketingu.
  2. Přibližně 600 konverzí, přičemž inzerent využíval i vlastní reklamy, takže naše propagace nebyla jeho jediným zdrojem konverzí.
  3. Obrat dosáhl téměř 600 000 Kč.

V roce 2023:

  1. Více než 38 000 prokliků z naší propagace.
  2. Přibližně 1 700 konverzí.
  3. Obrat dosáhl téměř 1 600 000 Kč.

Case Study 2: Šperky

Další dlouhodobá spolupráce je s e-shopem zaměřeným na prodej šperků, kde můžeme zhodnotit účinnost propagace v meziročním srovnání.

V roce 2022:

  1. Přibližně 7 500 prokliků na web.
  2. Více než 200 konverzí.
  3. Obrat přesáhl 450 000 Kč.

V roce 2023:

  1. Přes 14 000 prokliků na web.
  2. Více než 400 konverzí.
  3. Přibližně 1 milion Kč na obratu.

Srovname.cz exceluje i v dalších kategoriích e-shopů a naši nejlepší inzerenti dokázali z naší propagace vygenerovat obrat přesahující 10 milionů Kč za rok 2023. Spolupráce je možná pro jakýkoliv e-shop, který disponuje XML feedem a domluví se na provozu affiliate programu přes eHUB.

-

V příští případové studii se budeme věnovat zkušenostem s CSS v affiliate ze strany inzerentů - proč tuto formu spolupráce využívají, jak ji hodnotí a co je pro ně při rozhodování o zapojení CSS partnerů důležité. Nebudou chybět zajímavá data 🙂

Pokud vás cokoli k tématu zajímá, neváhejte mě kontaktovat nebo oslovte příslušného affiliate managera v daném programu o možnostech spolupráce.



Adam Hájek
Affiliate Manager

Další články

blog picture
07.04.2025 Rubrika
Affiliate programy Brilianty.cz a Danfil.cz (AffilBox) přechází pod eHUB
Pokud propagujete Brilianty.cz a Danfil.cz skrze jejich vlastní program, čtěte! Od 1. 5. 2025 přechází program kompletně do eHUB!
blog picture
01.04.2025 Rubrika
Jak se daří nám a Partnerům – aneb pár čísel za březen
Přehled dat za březen 2025. Zajímá vás jaká je nejvyšší provize, affiliate programy s největším růstem nebo kolik si vydělali nejlepší partneři?
blog picture
13.03.2025 Rubrika
Veřejné programy v eHUB přechází do stavu "Ke schválení"
Doposud veřejné programy v eHUB přechází do stavu ke schválení - co to znamená pro partnery?

Chcete něco podobného?

Zaregistrujte se.