Awin report 2020 - nejzajímavější novinky ze světa e-commerce

To nejzajímavější nejen ze světa affiliate přináší každoroční Awin report

Lukáš Jabůrek
14.02.2020
blog picture

Jako každý rok i letos v lednu vydala platforma Awin (původne Affiliate Window) svojí každoroční výroční zprávu o trhu, ve kterém analyzují získaná data a dělí se o ně s ostatními. V tomto článku bych Vám rád shrnul ty nejdůležitější informace, které se lze v této zprávě dočíst.

Awin slaví 20 let

Hlavní informací této výroční zprávy je 20. výročí Awinu, přičemž v tomto roce chystají mnoho novinek pro svoje partnery i inzerenty. Zaměří se nyní na rozšíření partnerů z řad startupů a menších byznysů. Je tedy na co se těšit :)

Roste počet „přeshraničních“ nákupů

Dle dat, kterými disponuje Awin, roste počet nakupujících, kteří nakupují v e-shopech, které se nachází mimo jejich domovskou zemi. V roce 2014 to bylo 23,5 %, v roce 2017 pak 32,7 % a v roce 2019 dokonce 41,7 % v poměru k domácím nákupům. Predikce na rok 2020 dokonce hovoří o 44,6 % přeshraničních nákupů!

preshranicninakupy

Zdroj: Awin Report, 2020

Specifika jednotlivých trhů

Awin také uvádí určitá TOP pro každou zemi, ve které Awin působí. Česká republika je bohužel zařazena do celého bloku zemí východní Evropy, nicméně v této oblasti je největší počet prodejů skrze sub-sítě ve všech měřených oblastech. Celkově ve východní Evropě pochází 19 % všech prodejů z affiliate skrze sub-sítě. Naši němečtí sousedé například vynikají největší průměrnou výší objednávek od cashback partnerů, konkrétně $130. Ve Francii jsou pak nejrychlejší v průměrné době schvalování provizí (26,5 dne), v Itálii naopak velmi dobře pracují s e-maily, jelikož dosahují na 9 %, což je největší poměr prodejů ve všech měřených zemích.

Black Friday Elephant

Zajímavým grafem je tzv. Black Friday Elephant, který znázorňuje počet prodejů během dne na Black Friday a Cyber Monday. Z grafu lze vyčíst, že první vlna přichází již ráno (během dopoledne), kdy je největší podíl objednávek z mobilního telefonu, kdy lidé projížíd při svých ranních „rituálech“ e-mail a první notifikace na výprodeje. Následně kolem oběda lidé přechází na prohlížení akcí a objednávání na desktopech a největší počet objednávek je uskutečněn kolem deváté večer. Na Cyber Monday je graf podobný, nicméně celkový počet objednávek se pohybuje v nižších číslech.

elephant

Zdroj: Awin Report, 2020

Nutnost více se zaměřit na prodeje přes mobilní telefony

V roce 2020 se dle předpokladů prodá na celém světě více než 1,5 miliardy mobilních telefonů! Zároveň také s tímto fenoménem roste doba, kterou na mobilním telefonu trávíme. V roce 2010 trávil člověk na počítači 2,4 hodiny denně, na mobilu pak 0,4 hodiny. Oproti tomu v roce 2020 člověk bude trávit na mobilu 3,1 hodiny denně (skoro 8x tolik!), zatímco nárůst doby, kterou budeme trávit počítači, bude pouze o méně než 50 %, celkem 3,3 hodiny.

Zajímavostí je také poměr jednotlivých typů propagace a využitého zařízení. Hezky toto popisuje následující obrázek:

zarizeni

Zdroj: Awin Report, 2020

Cross-device tracking

V souvislosti s rozvojem mobilních technologií zavedl Awin v roce 2015 novou technologii cross-device trackingu, díky níž vyřešil problémy s trackováním z různých zařízení. Na základě tohoto kroku nyní po 4 letech od spuštění nabízí zajímavý přehled vývoje tohoto „fenoménu“.

cross-device

Zdroj: Awin Report, 2020

Z grafu lze vyčíst, že největší nárůst cross-device objednávek vzrostl v oblasti Social Media (rostoucí trend sociálních sítí apod.) a to až o 68 %. Naopak největší propad v cross-device je patrný u cashback portálů, kde dosahuje až 83 %. Celkově pak největšího poměru cross-device oproti „ne"cross-device objednávek dosahují partneři z oblasti Kuponů, kde celkem cca 30 % ze všech prodejů je cross-device. Na druhém místě pak obsahový segment, kde dosahuje podíl cross-device objednávek přibližně 27 %.

Závěr

Toto byly podle nás ty nejzajímavější data z Awin reportu, který byl vydán na začátku roku 2020 a shrnuje fenomény posledních let a predikci budoucího vývoj nejen affiliate prostředí, ale i celého e-commerce.

Celý report si můžete stáhnout ZDE

Lukáš Jabůrek
Affiliate manager team leader

Další články

blog picture
07.11.2024 Rubrika
Emailing v affiliate marketingu
Jak využívat e-mailing v affiliate propagaci a na co si dát pozor?
blog picture
05.11.2024 Rubrika
Jak se daří nám a Partnerům – aneb pár čísel za říjen
Přehled dat za říjen 2024. Zajímá vás jaké jsou nejvyšší provize, affiliate programy s největším růstem nebo kolik si vydělali nejlepší partneři?
blog picture
30.10.2024 Rubrika
Přehled vzdělávacích článků za říjen 2024
Tipy na zajímavé zdroje informací za měsíc říjen

Chcete něco podobného?

Zaregistrujte se.