Vylepšené možnosti trackingu a práce s kupóny

Díky novému trackingu může inzerent kvalitněji vyhodnocovat PNO nejen affiliate programu jako celku, ale i na úrovni dílčího segmentu kupónových stránek či jednotlivých partnerů. Nákladem není jen provize, ale i hodnota slevy pro koncového zákazníka.

Lukáš Jabůrek
24.06.2019
blog picture
Vylepšené možnosti trackingu a práce s kupóny

Díky novému trackingu může inzerent kvalitněji vyhodnocovat PNO nejen affiliate programu jako celku, ale i na úrovni dílčího segmentu kupónových stránek či jednotlivých partnerů. Nákladem podle nás není totiž pouze vyplácená provize, ale i hodnota slevy pro koncového zákazníka.

Nejen u affiliate kanálu je potřeba vycházet z konkrétních potřeb a cílů inzerenta a aktuálně přizpůsobovat nastavení affiliate programu. Pro rozumné změny je nutné nejdříve začít výkon programu pravidelně vyhodnocovat a až dle vyhodnocených výsledků měnit jeho nastavení.

Inzerent může nově předávat více informací. Záleží, co aktuálně považuje za důležité. Konverznímu kódu je potřeba v zásadě předat unikátní číslo objednávky a její hodnotu. Tyto položky považujeme za povinné.

Dalšími přidanými možnostmi může být nově také kupón (tedy jeho znění), výše slevy (bez DPH), dále pak druh platby a případně označení objednávky od nových zákazníků. V tomto článku se ale budeme věnovat kupónům a práci s nimi. Pokud vás zajímají detaily o novém trackingu, přečtete si prosím samostatný článek – Nový tracking.

Proč je vhodné si označovat objednávky s kupónem?

Pokud e-shop často a pravidelně emituje kupóny, ovlivňuje tak zásadně celkové PNO affiliate kanálu. Máme za to, že nákladem není jen vyplácená provize, ale je nutné započítat také hodnotu slevy. Tím získáme celkové PNO za affiliate jako celek v daném období. Inzerent může jít ještě dále a může se podívat na PNO v segmentu kupónových stránek, nebo dokonce PNO na úrovni jednotlivých affiliate partnerů.  S nimi pak doporučujeme pracovat individuálně, nejen při tvorbě kupónu na míru, ale i třeba i s výší provize.

Není ideální snižovat provizi plošně, je mnohem lepší snížit provizi pouze těm partnerům, kteří se vymykají definovanému cíli, nebo u těch, kde PNO e-shopu nevychází.

Jak by měl inzerent pracovat s kupóny?

Doporučujeme poskytovat jednou měsíčně obecný kupón určený všem affiliate partnerům. Dále dle výkonu emitovat 1-3 unikátní kupóny pro nejlepší partnery, nebo pro partnery s největším přínosem. Unikátním kupónem myslíme znění kupónu dle brandu partnera, případně i v jiné výši, než je obecný. Důležité je se ptát, co navíc inzerent získá za poskytnutí unikátního kupónu. Většina affiliate partnerů dokáže inzerentům nabídnout extra propagaci na sociálních sítích, v mailingu či custom content dle aktuální akce.

Zároveň je také vhodné partnerům v podmínkách programu zakázat použití jiných kupónů než přímo určených pro affiliate. Díky předávání znění kupónu bude tak snadnější využívání kupónů vyhodnocovat.

Navíc na e-shopu v procesu objednávky není ideální zobrazovat slevový kupón jako samostatnou položku.

Příklad původního zobrazení formulářového pole kupónu

Za mnohem výhodnější považujeme pole pro slevový kupón mít schované a zobrazit jej až po kliknutí na tlačítko (nebo textový odkaz) v objednávce.

Například zde se formulářové pole zobrazí až po kliknutí na ikonku +

Vhodnější zobrazení formulářového pole kupónu

Rozkliknutí formulářového pole vypadá takto:

Ukázka pole pro slevový kupón po rozkliknutí

Potenciální zákazník pak není nucen opouštět košík ve chvíli, kdy při vyplňování dorazí na položku Slevový kupón. Část zákazníků poté vyráží hledat slevu do svého oblíbeného vyhledávače. Drobnou úpravou objednávkového procesu může inzerent procenta slevychtivých zákazníků snížit.

Co když inzerent nechce poskytovat kupóny?

Setkáváme se i se situací, kdy inzerent nechce poskytovat slevu a nechce dávat žádný kupón. Někdy jej inzerenti nechtějí poskytovat pravidelně, lze samozřejmě poskytnout kupón pouze dočasně, př. na týden či čtrnáct dní. Přesto je možné být na kupónových stránkách propagován dlouhodobě, například s informací o dopravě zdarma nad určitou výši objednávky nebo s odkazem na sekci výprodeje.

Propagaci na kupónových stránkách lze také zakázat plošně v podmínkách programu. Záleží jen na rozhodnutí inzerenta, jak si přeje, aby jeho affiliate program vypadal a jaké cíle plnil.

Jak může eHUB pomoci?

V článku popisujeme obecné doporučené postupy, vždy záleží na konkrétních a případně i aktuálních požadavcích. Inzerentům nabízíme možnost nechat si vypracovat vlastní strategii pro práci s kupónovými weby. Dokážeme pro ně připravit nejen samostatný návrh, ale také domluvit exkluzivní nabídku od jednotlivých kupónových stránek.

Lukáš Jabůrek
Affiliate manager team leader

Další články

blog picture
03.04.2024 Rubrika
Affiliate není jen o e-commerce! Jaké další segmenty skvěle fungují?
Rozhodli jsme se vám přiblížit téma, které bychom mohli stručně nazvat jako „affil mimo ecommerce“. O co jde, jací partneři toto propagují a kdy dává smysl affil využít? Přečtěte si v našem článku.
blog picture
02.04.2024 Rubrika
Reálná zkušenost CSS partnera v affiliate síti
Po úvodním teoretickém článku k CSS jsme ve spolupráci s Kristýnou Gröbnerovou ze Srovname.cz připravili case study zaměřenou na CSS v affiliate z pohledu partnera. Jak hodnotí spolupráci a jaké byly výsledky? Přečtěte si.
blog picture
02.04.2024 Rubrika
Jak se daří nám a Partnerům – aneb pár čísel za březen
Přehled dat za březen 2024. Zajímá vás jaká je nejvyšší provize, affiliate programy s největším růstem nebo kolik si vydělali nejlepší partneři?

Chcete něco podobného?

Zaregistrujte se.