Jaké marketingové kanály využívá cashback portál Tipli?

Publikoval Michal Majgot v kategorii Novinky dne 18.02.2019

Affiliate kampaň Tipli

Za 2 roky svého fungování přední český cashback portál Tipli expandoval na Slovensko a do Polska a získal na 700 tisíc uživatelů. Jak v Tipli přistupují k marketingu a které kanály a nástroje ke svému růstu využívají? Nahlédněte pod pokličku s tímto článkem.

SEO, obsah a linkbuilding

Ač se na první pohled může zdát, že optimalizace pro vyhledávače firmu nic nestojí, opak je pravdou. Pokud se chcete umisťovat na prvních pozicích na konkurenční klíčová slova, bez kvalitního SEO a linkbuildingu to nepůjde.

Tipli ve všech zemích investuje do tvorby vlastního obsahu v podobě magazínu, jen za loňský rok vyprodukovalo zhruba 1 300 článků. K tomu samozřejmě tvoří další pravidelný obsah jako kupříkladu profily spolupracujících obchodů. Žádný obsah se přitom nepíše bez pořádné analýzy klíčových slov.

Veškeré výsledky se sledují ve specializovaných nástrojích Ahrefs a Collabim, jakož i v Google Analytics. Na reporty a dashboardy se využívá Google Data Studio. Za každou zemi jsou vytipovány stovky hlavních klíčových slov (z těch je navíc určeno několik desítek s nejvyšší prioritou), u kterých se sledují pozice na pravidelné bázi a na případné propady se promptně reaguje.

Práce s daty, reporty a tvorbou obsahu tak reálně vydá klidně na několik set hodin měsíčně, započítáme-li i řadu externích copywriterů. V průběhu dvou let se však Tipli vyšvihlo z nulové organické návštěvnosti na vyšší stovky tisíc návštěv a v současnosti jde o jeden z hlavních kanálů portálu.

Ruku v ruce se SEO jde linkbuilding. Vedle jasně stanovených priorit a hlavních stránek v rámci interního prolinkování vlastního webu investuje Tipli i desítky tisíc korun měsíčně do externích spoluprací. U nákupu klasických PR článků i výběru blogerů se vždy rozhoduje dle kvality, autority i tematické relevantnosti webu.

Zároveň se snaží dbát na rozmanitost a získávat zpětné odkazy všemi dostupnými způsoby. K tomu dopomáhají weby spolupracujících projektů i vlastní magazín, které Tipli využívá také pro výměny článků a odkazů. Některým partnerům naopak za získané odkazy dodá zdarma hodnotný obsah do jejich obsahového projektu. Důležité je samozřejmě sledovat i to, na jakých webech se objevuje konkurence.

Přestože počáteční investice do tvorby obsahu, SEO a linkbuildingu není zanedbatelná, z dlouhodobého hlediska se jedná o jeden z nejefektivnějších kanálů, který může bez větších změn vykazovat skvělé výsledky i po dobu několika let. Vedle zisku stabilní organické návštěvnosti, jíž lze zpeněžit také pomocí AdSense, je dalším plusem rostoucí síla webu.

PPC reklama

Významným marketingovým kanálem je pro Tipli PPC, kterým cílí jak na obecná klíčová slova ohledně slev, tak například i na akční letáky. Náklady dosahují více než půl milionu korun měsíčně a v případě speciálních akcí typu novoroční výprodeje bývají ještě vyšší.

Dělají se akviziční kampaně i retargeting v poměru cca 75 : 25 ve prospěch akvizice. Hlavním cílem je tedy registrace nových uživatelů a jejich první nákup. Měsíčně se Tipli daří dle sezónnosti registrovat až 50 000 uživatelů.

Důležitou roli hraje i zde práce s daty a segmentace. K tomu Tipli využívá vlastní data o preferencích uživatelů, jako ve kterých obchodech a jak často nakupují, o jaké druhy zboží se zajímají apod. Velmi dobré výsledky přitom vykazuje video na YouTube, a to i na retargeting. Cashbacky však mají u placené reklamy složitější pozici v tom, že musí dávat velký pozor, aby dodržely všechna pravidla affiliate partnerů.

Procentní podíl nákladů na marketing

Sociální sítě

Ze sociálních sítí Tipli využívá především Facebook, jen česká stránka má přes 33 tisíc fanoušků. Podobně jako u PPC i na Facebooku investuje do akvizičních a retargetingových kampaní, daleko více se zde ale zaměřuje na aktuálně probíhající akce.

Na facebookové kampaně má portál vyhrazeny rovněž stovky tisíc korun měsíčně, zároveň však pracuje i s potenciálem organického trafficu ve formě livestreamu, anket a soutěží. Zejména s pravidelnými živě streamovanými videi mnoho konkurentů nepočítá, pořad Akce týdne, který Tipli vysílá každé pondělí, tak sleduje až 10 000 lidí.

Velký důraz klade Tipli na sociálních sítích také na zákaznickou zkušenost a dlouhodobě se snaží udržet si nejvyšší hodnocení v oboru. Vedle Facebooku vidí potenciál také v Instagramu, kam se začínají někteří uživatelé z Facebooku přesouvat.

Instagram v současné době cashback portál testuje a v menším objemu zaznamenává i úspěchy. Z výsledků může doporučit hlavně formát Insta Stories. Ač je reklama na Instagramu levnější variantou, prim hraje stále Facebook.

E-mail marketing

Základem každého cashback portálu je silná e-mailingová databáze, Tipli v ní má přes 750 tisíc kontaktů. Mailing přitom rozděluje na 3 hlavní formy – newslettery, notifikace a autorespondery.

Newslettery posílá cashback portál cca 5x týdně, pracuje však hodně se segmenty, aby uživatele nespamoval a posílal jim pouze relevantní informace podle dat, co o nich dosud nasbíral. Na celou databázi tak obvykle jde jeden e-mail týdně a průměrně uživatelé obdrží 2 – 3 newslettery za týden.

Při velkých nákupních akcích se frekvence newsletterů samozřejmě zvyšuje. Průměrný open rate přitom přesahuje 10 % a CTR se pohybuje okolo 3 %. Pokud jde o nástroje, na e-mailing Tipli používá Mailchimp a nově testuje ActiveCampaign, k posílání notifikací slouží Mandrill.

Takzvané autorespondery fungují jako edukační nástroj – nově registrovaní uživatelé dostávají v průběhu prvních dvou týdnů e-maily vysvětlující případné nejasnosti a služby, které Tipli nabízí, což je mimo jiné jeden ze způsobů, jak ulehčit práci zákaznické podpoře.

V poslední době začalo Tipli v newsletterech experimentovat také s cross-sellingem. Uživatelům tak například dá tip na levné letenky a výhodné ubytování přes Booking, doporučí pronájem auta přes Rentalcars a nabídne možnost sjednat si výhodné cestovní pojištění.

Kromě klasického e-mailingu portál využívá také SMS zprávy, avšak velmi sporadicky (např. 1x za kvartál) a jen při nejvýznamnějších nákupních akcích. Upřednostňuje raději notifikace přímo na webu a SMSky volí spíše u uživatelů, kteří již delší dobu nenakoupili.

Procentní podíl zdrojů návštěvnosti

Affiliate program

Nové uživatele portál získává také spoluprací s desítkami affiliate partnerů, kteří Tipli propagují na svém webu formou bannerů či odkazů. Odměna affiliate partnera je stanovena na základě cost per lead, platí se tedy za každého nově registrovaného a aktivního uživatele, který na portále provede alespoň jeden nákup.

Tipli přitom spolupracuje i s dalšími servery zaměřujícími se na šetření na internetu, jmenovitě jde například o Skrblik.cz. Celkové náklady vynaložené na affiliate program měsíčně dosahují 100 000 - 200 000 Kč.

Tipli Addon - plugin do prohlížeče

Velký potenciál Tipli vidí také ve vlastním doplňku do prohlížeče. V současnosti si jej mohou uživatelé nainstalovat v Google Chrome a Mozille Firefox, aktivně ho přitom každý týden používá přes 40 000 lidí.

Momentálně doplněk upozorňuje na možnost využít cashback jak na webech samotných e-shopů, tak přímo ve výsledcích vyhledávačů Google i Seznam. Do budoucna se plánují i další funkcionality, už nyní však addon pomáhá výrazně zvyšovat customer lifetime value až o 200 %, protože "doplňkoví uživatelé" nakupují častěji. Nicméně existenci doplňku je také třeba pravidelně propagovat v newsletterech, na sociálních sítích i přímo na webu.

Kromě těchto hlavních kanálů, které cashback portál využívá pravidelně, experimentuje také s různými piloty. Především u offline kampaní jako rádio či print se však výsledky měří daleko obtížněji a klasické online bannery také fungují podstatně hůře než přesně zacílená reklama.

Affiliate kampaň Tipli

Autorem článku je Tipli. Tipli můžete propagovat v naší síti eHUB. Od nás dostanete 200 Kč za každého nového uživatele, který provede alespoň 1 nákup do 100 dní od registrace.

Nově můžete také propagovat Tipli.sk na Slovensku. Provize v SK činí 170 Kč za stejných podmínek.

Podrobnosti najdete v detailu kampaně a přímo v administraci eHUB.

Komentáře