Leadgen v affiliate marketingu a jeho budoucnost

Jak se v eHUBu díváme na budoucnost leadgen oboru, proč se musíme posunout a na co se můžete v síti těšit.

Michal Majgot
11.10.2018
blog picture

Leadgen v affiliate marketingu a jeho budoucnost

Málokterá firma si najde čas a peníze, aby od začátku stavěla projekt správně a dlouhodobě. Většinou se hledají zkratky. To je neefektivní, protože pak musíte vždy najít čas a peníze na to, vše předělávat. Jsem rád, že firma eHUB je v tomhle netradiční. Od začátku stavěla affiliate síť pro dlouhodobý provoz. Pořádně a po svém.

Vzniklo to, jako spousta dobrých věcí, z vlastní potřeby. Například nikdy v eHUBu nechtěli znovu vynalézat kolo programování trackovacího jádra. Zklamání z řešení třetích stran ale způsobilo, že dnes eHUB používá vlastní měření, které nemá nikdo jiný. Lidé někdy hádají, co za platformu eHUB používá. Pod vlastním designem se ale skrývá také vlastní platforma plně na míru potřebám a otevřená možnostem. To je velmi vzácné. Software třetích stran dnes tradiční sítě svazuje. Je to něco, co umožnilo síti získat velký technologický náskok.

Stejný přístup vnímám v každodenním rozhodování o chodu firmy. Vždy se eHUB přikloní k dlouhodobě správnému řešení před rychlými záplatami. Poprvé jsem to poznal u spolupráce na vývoji našich "API formulářů". Jako affilákovi mi vždy záloželo na efektivitě. Měl jsem svou představu o tom, jak by leadgen formuláře měly vypadat. V eHUBu tu představu zhmotnili. Shodli jsme se na tom, že iFrame je zastaralá neresponzivní technologie, která na moderní weby nepatří.

Dnes jsou díky tomu v eHUBu formuláře, které jsou rychlé a responzivní. Netrpí neduhy iFrame formulářů, jako je fixní rozměr. Umí si načíst vzhled ze zbytku webu, nebo mít zcela individuální design. Nijak neomezují možnosti technicky schopných affiláků. Ti mohou namísto výběru pole vyrobit třeba posuvník. Zároveň nekladou žádné požadavky na znalosti. Nemusíte umět s API, stačí kopírovat vygenerovaný formulář.

Technologický náskok umožnil vytvářet zcela nové metody propagace.

Před pár týdny jsem začal s eHUBem aktivně spolupracovat na rozvoji v leadgen oblasti. Stejně jako u platformy a stejně jako u nástrojů propagace se tak eHUB znovu pouští do redefinování starých zvyklostí.

Rád bych vám dnes představil naší vizi, jak leadgen v affiliate marketingu vnímáme a kde vidíme jeho budoucnost.

Jsem přesvědčený, že leadgen obor si s sebou nese historické břímě. Není to strojírenství, jde o mladý obor. Proto je na trhu jen pár expertů, kteří by měli léta zkušeností. V rychlé éře internetu však naučené zvyklosti rychle zastarávají. I já jsem zvyklý na způsoby, které dnes už nefungují.

Jednou ze zastaralých zvyklostí, jsou obory kampaní. V leadgen oboru se historicky objevovaly zejména firmy poskytující půjčky, pojištění, či obecně finanční služby, dále hubnutí a energie. Mělo to svůj důvod. Ve své době byly totiž velké objemy konverzí závislé na hledanosti výrazů. Mohli jste tvořit SEO weby nebo platit za inzerci v Google AdWords, Seznam Sklik nebo v eTarget. Všechny tyto metody závisely na hledanosti témat. Jakmile se objevil inzerent z oblasti, která nebyla masově vyhledávaná, velký objem konverzí nezískal.

Dnes už nic z toho neplatí.

Přišel rozmach sociálních sítí. S nimi následně přišly možnosti inzerce postavené na přímém cílení na konkrétní osoby. Už nemusíme cílit na hledaný výraz. Můžeme cílit na konkrétní zájmy lidí nebo jejich vlastnosti, jako je věk či pohlaví. Rozvinuly se také možnosti cíleného a automatizovaného email marketingu. Už nepotřebujeme masové rozesílání k získání zajímavého objemu konverzí z mailingu.

Důležité je, že potřeba hledanosti se vytratila. Dnes už lze získat vysoký objem leadů ve zcela nových oblastech. Z klasických leadgen témat se stal historický zvyk, který přestal dávat smysl.

Přesto trhu dosud dominují tato klasická oborová témata.

Rozhodli jsme se, tuto situaci na trhu změnit. Chystáme affiliate kampaně ze zcela nových oblastí. Sledujeme zajímavé služby i nové aplikace. V klasických finančních tématech se zase rozhlížíme po populárních fintech a insuretech startupech. Dosud byly na trhu z finanční oblasti jen klasické pojistky a půjčky. I finančnictví se však rozvíjí do nových směrů.

Obecně je na trhu mnoho firem, které pro své služby potřebují nabírat uživatele. Ti jsou skvělými kandidáty na provizní model platby za registrovaného uživatele.

Naši affiliate partneři se tedy mohou těšit na zcela nové oblasti. Sám jsem zvědavý, jaké nové možnosti to přinese. Těšit se mohou také inzerenti. Také v metodách propagace testujeme nové, v affiliate marketingu nevyzkoušené reklamní formáty. Síť eHUB vyzkoušela i takové alternativy, jako je leadgen skrze chatbota namísto formuláře nebo cílení přes síť wifi hotspotů.

Celý affiliate marketing má své zažité metody a principy. Rádi bychom se posunuli k novým možnostem, které nabízí už současný trh. Velmi rychle jsem pochopil, že eHUB nikdy nebude tou sítí, která dělá totéž, co ostatní a stejným způsobem. Proto jsem rád, že zde mohu rozvíjet své nápady. Český affiliate trh může vypadat úplně jinak. Stačí si jen uvědomit nové možnosti a znovu se zamyslet, proč děláme, co děláme a pro koho.

Michal Majgot
Affiliate manager

Další články

blog picture
03.04.2024 Rubrika
Affiliate není jen o e-commerce! Jaké další segmenty skvěle fungují?
Rozhodli jsme se vám přiblížit téma, které bychom mohli stručně nazvat jako „affil mimo ecommerce“. O co jde, jací partneři toto propagují a kdy dává smysl affil využít? Přečtěte si v našem článku.
blog picture
02.04.2024 Rubrika
Reálná zkušenost CSS partnera v affiliate síti
Po úvodním teoretickém článku k CSS jsme ve spolupráci s Kristýnou Gröbnerovou ze Srovname.cz připravili case study zaměřenou na CSS v affiliate z pohledu partnera. Jak hodnotí spolupráci a jaké byly výsledky? Přečtěte si.
blog picture
02.04.2024 Rubrika
Jak se daří nám a Partnerům – aneb pár čísel za březen
Přehled dat za březen 2024. Zajímá vás jaká je nejvyšší provize, affiliate programy s největším růstem nebo kolik si vydělali nejlepší partneři?

Chcete něco podobného?

Zaregistrujte se.