GDPR v eHUB a změna VOP

O GDPR slyšíte v poslední době víc než dost. Pojďme si postupně projít, co jsme v souvislosti s GDPR v eHUBu řešili.

Adam
23.05.2018
blog picture

O GDPR slyšíte v poslední době víc než dost. Z pohledu využívání našeho systému se však nemusíte ničeho bát – nic zásadního se nemění, ve většině případů od vás není požadovaná jakákoliv interakce a vaše výsledky nebudou ovlivněny vynucením nepotřebného souhlasu uživatelů. Pojďme si ale postupně projít, co jsme v souvislosti s GDPR v eHUBu řešili.

eHUB jako správce osobních údajů svých uživatelů

Provozovatel affiliate sítě je správce osobních údajů směrem k registrovaným partnerům do sítě. Registrované uživatele tedy musíme informovat o tom, jaké osobní údaje o nich držíme, proč (resp. že jsou to jen ta nejnutnější data, která potřebujeme), jakým dalším zpracovatelům osobních údajů mohou být tyto data přístupná (inzerenti, účetní, Mailchimp…) a na základě čeho dochází k vymazání těchto údajů. Celá tato problematika je zakotvena v nové verzi VOP, která bude platit od 25.5.2018, kde mimo jiné tedy zavádíme pojem aktivního uživatele a definujeme lhůtu „neaktivity“, po které publisherský účet automaticky mažeme.

eHUB jako zpracovatel osobních údajů – cookies tracking

Z hlediska trackování je provozovatel affiliate sítě zpracovatel osobních údajů (o koncových uživatelích), ale cookies, které za účelem trackování, využíváme spadají do definice oprávněného zájmu dle GDPR. Skrze cookies je uložen pouze údaj, který nám následně umožní spárovat objednávku s partnerem naší sítě, který zákazníka reálně přivedl. Zákazník nám tedy při redirectu na web inzerenta nemusí dávat jakýkoliv souhlas! Tento výklad podporuje i nové doporučení ÚOOÚ, které mimo jiné uznává jako souhlas nastavení prohlížeče samotného zákazníka.

Proč CJ takový souhlas vyžaduje a eHUB ne?

Přesně se k tomu asi ještě vyjádří CJ, resp. VIVnetworks, ale domnívám se, že jde o komplexnost technologie – CJ musel přijít s globálním přístupem k GDPR a VIVnetworks s tím moc nezmůžou. Technologie CJ umožňuje i docela pokročilé profilování zákazníků (mimo jiné pro retargetingové partnery) a asi to musí být plošně ošetřené. I když si umíme představit, že 95 % trafficu mezi českými inzerenty a partnery je realizovatelných přes stejný (základní) tracking jako třeba u nás (a na který takový souhlas potřeba není).

Zpátky ke změnám v našich VOP – naši partneři nám v nich nově dávají souhlas k označkování zákazníků skrze cookies (a tedy zpracování osobních údajů) a my deklarujeme, že tato data uchováváme jen pro nezbytně nutnou dobu (v tomto případě až 3 roky).

Leadgen v eHUB a GDPR

Nově ve VOP také deklarujeme, že leady zaznamenané našim systémem jsou uloženy pouze po nezbytně nutnou dobu k přenesení dat směrem k inzerentovi, že s nimi kterak dále nenakládáme a nikdo kromě administrátorů k nim nemá přístup. Všechny leadgenové formuláře vygenerované v našem systému nově obsahují informační povinnost, komu je lead následně předán. Pokud partneři pracují se zaznamenanými osobními údaji jakkoliv nad rámec této formy spolupráce, přechází informační povinnost i problematika samotné správy osobních údajů na ně.

Nutné kroky ze strany inzerentů?

S novými inzerenty už uzavíráme nové znění smlouvy včetně té zpracovatelské (opět dostáváme souhlas zpracovávat data o zákaznících, resp. objednávkách). Se stávajícími inzerenty budeme smlouvy aktualizovat v průběhu léta – v tuto chvíli čekáme ještě na nové výklady a předpokládaný termín platnosti ePrivacy. Jinak z výše uvedeného je patrné, že u základního trackingu není ani ze strany inzerentů potřebný nějaký další krok nebo urgentní změna podmínek.

Adam Hájek
Affiliate manager

Další články

blog picture
03.04.2024 Rubrika
Affiliate není jen o e-commerce! Jaké další segmenty skvěle fungují?
Rozhodli jsme se vám přiblížit téma, které bychom mohli stručně nazvat jako „affil mimo ecommerce“. O co jde, jací partneři toto propagují a kdy dává smysl affil využít? Přečtěte si v našem článku.
blog picture
02.04.2024 Rubrika
Reálná zkušenost CSS partnera v affiliate síti
Po úvodním teoretickém článku k CSS jsme ve spolupráci s Kristýnou Gröbnerovou ze Srovname.cz připravili case study zaměřenou na CSS v affiliate z pohledu partnera. Jak hodnotí spolupráci a jaké byly výsledky? Přečtěte si.
blog picture
02.04.2024 Rubrika
Jak se daří nám a Partnerům – aneb pár čísel za březen
Přehled dat za březen 2024. Zajímá vás jaká je nejvyšší provize, affiliate programy s největším růstem nebo kolik si vydělali nejlepší partneři?

Chcete něco podobného?

Zaregistrujte se.