Nová funkce – chybné prokliky
Připravili jsme pro vás novou funkci v našem systému. Detekujeme tzv. chybné prokliky, tedy prokliky, kde nedošlo k přesměrování na web Advertisera. Tento stav může nastat z několika důvodů. Pojďme si postupně projít jednotlivé možnosti.

Připravili jsme pro vás novou funkci v našem systému. Detekujeme tzv. chybné prokliky, tedy prokliky, kde nedošlo k přesměrování na web Advertisera. Tento stav může nastat z několika důvodů. Pojďme si postupně projít jednotlivé možnosti.
Jaké chyby mohou nastat při přesměrování?
- Chybí parametry
- Neaktivní entita
- Nenalezená entita
- Neschválený publisher
- Neznámá kampaň
Důležité je říci, že všechny vaše chybné prokliky najdete v naší administraci. Stačí si v menu vybrat Statistiky / Chybné prokliky. Pokud je výpis prázdný, žádný chybný proklik nemáte :-)
A pokud nějaké vidíte, tak doporučujeme číst dále. Projdeme postupně jednotlivé scénáře a řešení, jak chybu opravit.
Chybí parametry
Základní partnerský odkaz pro propagaci najdete v sekci Defaultní odkaz. Jeho tvar vypadá následovně:
Parametr a_aid je ID Publishera, tedy Vás, a a_bid ID reklamního prvku v dané kampani. Hodnoty těchto povinných parametrů jsou unikátní, jak pro každého partnera, tak i pro každý reklamní prvek, a náš systém je doplňuje automaticky. Pro kontrolu vaše partnerské ID najdete v osobním profilu. Pokud jeden z těchto parametrů chybí, náš trackovací systém neumí zajistit, jakému Publisherovi případně jakému affiliate programu proklik náleží. Vyhodnotí je tak jako invalidní a přesměrování neprovede.
ŘEŠENÍ: Zkontrolujte si, prosím, jak své Publisherské ID, tak ID reklamního prvku. Nejlépe tak, že se v administraci podíváte, jak vypadá tzv. defaultní odkaz daného affiliate programu. Často totiž chybí jeden znak.
Neaktivní entita
Tato situace nastane nejčastěji v případě, kdy má Publisher stále nasazené odkazy či jiné reklamní prvky affiliate programu, který již v síti není aktivní (typicky jde o ukončený program). Ačkoli odkaz je technicky v pořádku, systém rozpozná, že jde o reklamní prvek spadající pod program, který už není aktivní, a nedojde tak k přesměrování uživatele na stránky Advertisera.
ŘEŠENÍ: Takové odkazy je třeba nahradit odkazy jiných, v síti aktivních affiliate programů.
Nenalezená entita
Zde problém způsobuje nenalezená entita pod daným ID v parametru. Jde tedy o situaci, kdy se do parametru dostalo ID, které systém nespojuje s žádnou entitou (Publisherem či reklamním prvkem). Takový odkaz je technicky nefunkční a nelze uživatele přesměrovat na stránky Advertisera. Nejčastěji situace nastane v případě manuálního sestavování affiliate odkazu s překlepem.
ŘEŠENÍ: Pokud je nenalezené ID v parametru a_aid, jde o ID Publishera, které máte uvedené u profilu v administraci a všechny automaticky sestavené affiliate odkazy jej pro vás již obsahují. Pokud jde o ID v parametru a_bid, jde o ID reklamního prvku. Taktéž doporučujeme přebírat odkazy sestavené automaticky v administraci nebo k jejich úpravě vždy využít generátor odkazů. V případě, že byl dříve užívaný reklamní prvek odstraněn, budete na to z naší strany upozorněni.
Neschválený publisher
Důvodem v tomto případě je, že Publisherovi není schválena propagace daného affiliate programu a nedojde k přesměrování na stránky Advertisera. Tato situace může vzniknout nejpravděpodobněji tak, že Publisher byl z dříve přístupného affiliate programu vypovězen a nadále má v něm přístup zamítnutý. Užívané affiliate odkazy či jiné reklamní prvky ale zatím neodstranil a v případě prokliku uživatele ze stránek Publishera nedojde k přesměrování na stránky Advertisera. V takovém případě totiž systém neumožní přesměrování technicky jinak funkčního odkazu. Toto platí i pro krajní situaci, kdy si “lišácký” Publisher dokáže manuálně sestavit odkaz i bez schválení přístupu do daného affiliate programu tím, že z funkčního affiliate odkazu jiného Publishera vezme parametr reklamního prvku programu. Opět – ačkoli je odkaz pak technicky funkční, systém přesměrování neumožní.
ŘEŠENÍ: Pokud nejste v affiliate programu schváleni nebo jej máte znepřístupněný, není jiného řešení, než odkazy nahradit těmi funkčními ze schválených programů nebo dané prvky zcela z propagace odstranit.
Neznámá kampaň
Tento typ chybného prokliku je současně nejméně pravděpodobný. eHUB systém u vybraných affiliate programů přebírá externí data o proklicích z jiných systémů, která přes určené ID parametry přenáší mezi ostatní data prokliků. Dané externí prokliky jsou v systému přiřazeny k nastavenému affiliate programu. Chybný proklik se může nastat v případě, kdy v procesu přenosu externích dat systém nerozpozná vstupní ID parametry a nedokáže je tak přiřadit ke správnému affiliate programu. Nedojde tedy k přesměrování na stránky Advertisera.
ŘEŠENÍ: V tomto případě bude nejjednodušší kontaktovat kohokoliv z eHUB týmu, aby dané prokliky prověřil a pomohl vám s vyřešením problému.
Závěr
Tato praktická funkce vám může pomoci odhalit, kde ztrácíte potenciál části svého trafficu, který může přinést ještě mnoho konverzí. Je ideální jak pro začátečníky, kteří nemají s činností s affiliate odkazy či jinými reklamními prvky tolik zkušeností, tak pro velké projekty, kdy jednoduše nelze mít přehled o 100 % funkčnosti všech odkazů a kdy v důsledku těchto chyb ztráta provizí z možných transakcí může dosáhnout už znatelné částky. Pokud budete mít s identifikací chyby či její opravou potíže nebo budete chtít pouze poradit, neváhejte se obrátit na kteréhokoliv affiliate managera z našeho týmu. Jsme tu pro vás :-)
Další články


