Nová funkce – chybné prokliky

Připravili jsme pro vás novou funkci v  našem systému. Detekujeme tzv. chybné prokliky, tedy prokliky, kde nedošlo k  přesměrování na web Advertisera. Tento stav může nastat z  několika důvodů. Pojďme si postupně projít jednotlivé možnosti.

Adam Hájek
04.10.2020
blog picture

Připravili jsme pro vás novou funkci v  našem systému. Detekujeme tzv. chybné prokliky, tedy prokliky, kde nedošlo k  přesměrování na web Advertisera. Tento stav může nastat z  několika důvodů. Pojďme si postupně projít jednotlivé možnosti.  


Jaké chyby mohou nastat při přesměrování? 

  1. Chybí parametry  
  2. Neaktivní entita  
  3. Nenalezená entita 
  4. Neschválený publisher  
  5. Neznámá kampaň 


Důležité je říci, že všechny vaše chybné prokliky najdete v  naší administraci. Stačí si v  menu vybrat Statistiky / Chybné prokliky. Pokud je výpis prázdný, žádný chybný proklik nemáte :-) 

A pokud nějaké vidíte, tak doporučujeme číst dále. Projdeme postupně jednotlivé scénáře a řešení, jak chybu opravit. 


Chybí parametry 

Základní partnerský odkaz pro propagaci najdete v sekci Defaultní odkaz. Jeho tvar vypadá následovně: 

https://ehub.cz/system/scripts/click.php?a_aid=412289c2&a_bid=0002258B 

Parametr a_aid je ID Publishera, tedy Vás, a  a_bid ID reklamního prvku v dané kampani. Hodnoty těchto povinných parametrů jsou unikátní, jak pro každého partnera, tak i pro každý reklamní prvek, a náš systém je doplňuje automaticky. Pro kontrolu vaše partnerské ID najdete v osobním profilu. Pokud jeden z  těchto parametrů chybí, náš trackovací systém neumí zajistit, jakému Publisherovi případně jakému affiliate programu proklik náleží. Vyhodnotí je tak jako invalidní a přesměrování neprovede. 

ŘEŠENÍ: Zkontrolujte si, prosím, jak své Publisherské ID, tak ID reklamního prvku. Nejlépe tak, že se v  administraci podíváte, jak vypadá tzv. defaultní odkaz daného affiliate programu. Často totiž chybí jeden znak. 


Neaktivní entita 

Tato situace nastane nejčastěji v  případě, kdy má Publisher stále nasazené odkazy či jiné reklamní prvky affiliate programu, který již v  síti není aktivní (typicky jde o ukončený program). Ačkoli odkaz je technicky v  pořádku, systém rozpozná, že jde o reklamní prvek spadající pod program, který už není aktivní, a nedojde tak k  přesměrování uživatele na stránky Advertisera. 

ŘEŠENÍ: Takové odkazy je třeba nahradit odkazy jiných, v  síti aktivních affiliate programů. 


Nenalezená entita 

Zde problém způsobuje nenalezená entita pod daným ID v parametru. Jde tedy o situaci, kdy se do parametru dostalo ID, které systém nespojuje s  žádnou entitou (Publisherem či reklamním prvkem). Takový odkaz je technicky nefunkční a nelze uživatele přesměrovat na stránky Advertisera. Nejčastěji situace nastane v  případě manuálního sestavování affiliate odkazu s překlepem. 

ŘEŠENÍ: Pokud je nenalezené ID v parametru a_aid, jde o ID Publishera, které máte uvedené u profilu v  administraci a všechny automaticky sestavené affiliate odkazy jej pro vás již obsahují. Pokud jde o ID v  parametru a_bid, jde o ID reklamního prvku. Taktéž doporučujeme přebírat odkazy sestavené automaticky v  administraci nebo k  jejich úpravě vždy využít generátor odkazů. V  případě, že byl dříve užívaný reklamní prvek odstraněn, budete na to z  naší strany upozorněni. 


Neschválený publisher 

Důvodem v tomto případě je, že Publisherovi není schválena propagace daného affiliate programu a nedojde k přesměrování na stránky Advertisera. Tato situace může vzniknout nejpravděpodobněji tak, že Publisher byl z dříve přístupného affiliate programu vypovězen a nadále má v něm přístup zamítnutý. Užívané affiliate odkazy či jiné reklamní prvky ale zatím neodstranil a v případě prokliku uživatele ze stránek Publishera nedojde k přesměrování na stránky Advertisera. V takovém případě totiž systém neumožní přesměrování technicky jinak funkčního odkazu. Toto platí i pro krajní situaci, kdy si “lišácký” Publisher dokáže manuálně sestavit odkaz i bez schválení přístupu do daného affiliate programu tím, že z funkčního affiliate odkazu jiného Publishera vezme parametr reklamního prvku programu. Opět – ačkoli je odkaz pak technicky funkční, systém přesměrování neumožní. 

ŘEŠENÍ: Pokud nejste v  affiliate programu schváleni nebo jej máte znepřístupněný, není jiného řešení, než odkazy nahradit těmi funkčními ze schválených programů nebo dané prvky zcela z propagace odstranit. 


Neznámá kampaň

Tento typ chybného prokliku je současně nejméně pravděpodobný. eHUB systém u vybraných affiliate programů přebírá externí data o proklicích z jiných systémů, která přes určené ID parametry přenáší mezi ostatní data prokliků. Dané externí prokliky jsou v systému přiřazeny k nastavenému affiliate programu. Chybný proklik se může nastat v případě, kdy v procesu přenosu externích dat systém nerozpozná vstupní ID parametry a nedokáže je tak přiřadit ke správnému affiliate programu. Nedojde tedy k přesměrování na stránky Advertisera. 

ŘEŠENÍ: V tomto případě bude nejjednodušší kontaktovat kohokoliv z eHUB týmu, aby dané prokliky prověřil a pomohl vám s vyřešením problému. 


Závěr 

Tato praktická funkce vám může pomoci odhalit, kde ztrácíte potenciál části svého trafficu, který může přinést ještě mnoho konverzí. Je ideální jak pro začátečníky, kteří nemají s činností s affiliate odkazy či jinými reklamními prvky tolik zkušeností, tak pro velké projekty, kdy jednoduše nelze mít přehled o 100 % funkčnosti všech odkazů a kdy v důsledku těchto chyb ztráta provizí z možných transakcí může dosáhnout už znatelné částky. Pokud budete mít s identifikací chyby či její opravou potíže nebo budete chtít pouze poradit, neváhejte se obrátit na kteréhokoliv affiliate managera z našeho týmu. Jsme tu pro vás :-)

Adam Hájek
Affiliate Manager

Další články

blog picture
13.03.2025 Rubrika
Veřejné programy v eHUB přechází do stavu "Ke schválení"
Doposud veřejné programy v eHUB přechází do stavu ke schválení - co to znamená pro partnery?
blog picture
18.02.2025 Rubrika
Jak začít: První kroky po registraci - dostupné propagační materiály (3/3)
V naší affiliate síti máte k dispozici velké množství materiálů, které můžete využít k propagaci programů.
blog picture
17.02.2025 Rubrika
Jak začít: První kroky po registraci - jak si vybrat program k propagaci (2/3)
Nevíte, který affiliate program v naší síti zvolit, nebo jak mezi nimi najít rozdíly? Nejde jen o provize! Pojďme se na to podívat.

Chcete něco podobného?

Zaregistrujte se.