Jak sledovat náklady za affiliate v Google Analytics/Google Data Studio?

Nejen za účelem snadnější tvorby reportů si řada markeťáků oblíbila nástroj Google Data Studio. Dostat do něj ale automatizovaně potřebná data není vždy snadné. Ukážeme si, jak lze skrze Google Analytics pracovat s často nejsledovanější položkou, náklady.

Ondřej Hájek
20.09.2019
blog picture

Nejen za účelem snadnější tvorby různých reportů si řada markeťáků oblíbila nástroj Google Data Studio. Dostat do něj ale automatizovaně potřebná data není vždy jednoduché. V následujícím článku si ukážeme, jak lze skrze Google Analytics pracovat s často nejsledovanější položkou, náklady.

Naše API samozřejmě pro jakýkoliv časový interval (tedy včetně jednotlivých dní) vypíše kompletní statistiky, ale ne každý inzerent disponuje možností si jednoduše/levně vlastního API klienta zhotovit. Pohodlnější alternativou je stahovat data do tabulek Google Spreadsheets a nástroje Google Analytics skrze náš předpřipravený skript v jazyce Google Apps Script. Data se získávají na principu „přihlášení se do portálu a přečtení dat“ – tedy podobně, jako kdyby byl skript skutečným uživatelem. Na stejném principu fungují pro příklad i Keboola konektory pro portály Srovnáme nebo Heureka.

1.\tVytvoříme nový Google Apps Script, pojmenujeme ho a veškerý kód nahradíme předpřipraveným kódem od nás

Vytvoříme nový Google Apps Script a pojmenujeme ho, např. eHUB import statisticsVeškerý kód nahradíme předpřipraveným kódem od nás

Skript funguje tak, že za posledních X dní nejprve doplní chybějící záznamy do dneška a následně aktualizuje ty zbylé. Tzn. poprvé natáhne všech X dní, jinak při každodenním spouštění doplní poslední záznam, zkontroluje ty ostatní (až do stáří X dní) a případně je aktualizuje. V tabulce zůstávají všechny záznamy, jen se po X dnech přestanou kontrolovat/aktualizovat.

2.\tNastavení skriptu/parametrů:

Samotný skript vám zašle kdokoliv z našich affiliate manažerů, případně poradí při potížích s jeho implementací. Výše uvedená proměnná X je jeden z volitelných parametrů skriptu – kolik dní zpětně ještě hlídáme možnou změnu dat (vlivem schvalování provizí), označeno jako reportedDays. Dále je nutné doplnit advertiserId a apiKey, což oboje naleznete v našem systému AM, na záložce API. Z hlediska přístupu ke konkrétnímu Google Analytics účtu je nutné doplnit:

var accountId = "xxxxxxxx"; => Admin -> Account Settings -> Account ID

var webPropertyId = "UA-xxxxxxxx-x"; => Admin -> Property Settings -> Tracking ID

var customDataSourceId = "xxxxxxxx"; => Admin -> Data Import -> Data Set ID

V případě importování dat i do tabulky Google Spreadsheets musíte ještě doplnit její ID (dlouhý hash, který naleznete v URL otevřené tabulky) do parametru var sheetId.

Kromě doplnění parametrů musíte ještě povolit přístup API pro GA: Zdroje -> Pokročilé služby Google a zde zapnout Analytics Reporting API!

description

3. Spouštění skriptu 1x denně + povolení aplikace prohlížeči:

descriptiondescriptiondescription

Následně budete mít v GA s granularitou 1 den vždy aktuální náklady za affiliate podle toho, co reálně zaplatíte za provize. Propojení GA s Data Studiem už je nativní funkcí obou nástrojů a bližší informace případně naleznete třeba zde https://support.google.com/datastudio/answer/6295036?hl=en. I s tím vám kdykoli pomůžeme. Data máme rádi a podporujeme každého, kde se je snaží vyhodnocovat.

Získejte z affiliate maximum. Pomůžeme vám začít i růst.

Přidejte se k nám
Ondřej Hájek
Co-Founder

Další články

blog picture
06.11.2025 Rubrika
Analýza konkurence jako klíč k růstu
Chtěli byste vědět, které produkty propaguje vaše konkurence a které kampaně jim přinášejí úspěch? Víme, jak to zjistit!
blog picture
03.11.2025 Rubrika
Průvodce AI nástroji pro podcasty a audio obsah
Už nemusíte být zvukařem, scenáristou ani marketérem v jedné osobě. Provedeme vás AI nástroji, které zefektivní vaši práci, sníží náklady a vylepší finální zvukovou kvalitu.
blog picture
30.10.2025 Rubrika
Praktický průvodce SEO pro publishery
Chcete zjistit, jak s pomocí AI rychleji optimalizovat články nebo recenze pro lepší umístění ve vyhledávačích? Prozradíme vám, jaké nástroje AI používat i tipy pro optimalizaci textu, obrázků a meta popisů.