Cashback jako alternativa věrnostního programu

Publikoval Michal Majgot v kategorii Novinky dne 27.11.2018

Affiliate kampaň Tipli

V posledním roce zažívá cashback na českém a slovenském trhu vzestup. Kromě běžných uživatelů si cashback oblíbili i malé a střední firmy, které ho využívají ve svém podnikání jako alternativu věrnostního programu. Chcete vědět, jak to funguje a jak může cashback pomoci získat věrné zákazníky?

Jak funguje cashback?

Cashback funguje na principu affiliate marketingu. Jedná se o službu, která zákazníkovi vrátí určité procento z uskutečněných nákupů. Tuto službu poskytují specializované cashbackové portály, které stojí jako prostředník mezi internetovým obchodem a zákazníkem. Tímto způsobem na cashbacku vydělají všechny tři strany. Firma nebo e-shop, kteří díky cashback portálu prodali zboží. Portál získal provizi z nákupu a zákazník dostal z provedeného nákupu část peněz zpět.

Kde se bere věrnost?

Když bude mít zákazník vedle sebe 2 stejné e-shopy, se stejným zbožím a stejnou cenou (což není v dnešní době nic výjimečného), tak bude pravděpodobně dlouhodobě preferovat ten, který umožňuje cashback. Tady totiž dostane odměnu za uskutečněné nákupy v té nejpříjemnější formě - peníze. E-shop může být rovněž spokojený, protože cashback posílá až zpětně a jenom za nákupy, které proběhly 100% bez problémů. Je to tedy zároveň i jeden z nástrojů, jak čelit vysoké vratkovosti.

Ve věrnostním programu jde o to odměnit věrné a bezproblémové zákazníky. Cashback umožňuje to samé. Rozdíly v tom samozřejmě jsou, ale pro mnoho firem budou výhody spíše na straně cashbacku. Pojďme si to vysvětlit.

Vlastní věrnostní program vs. cashback

Většina středně velkých firem si vlastní věrnostní program nemůže dovolit. Je to poměrně drahá záležitost, která nemusí přinést jisté výsledky. A když přinese, tak až dlouhodobě. K rozjezdu vlastního věrnostního programu je potřeba zkušený manažer, který bude řešit administraci, logistiku a uživatelskou podporu. Věrnostní program potřebuje svůj vlastní software a databázi, která bude spárovaná s nákupy a databází zákazníků. Věrnostní program také musí mít pečlivě nastavenou strategii a zapadat do byznysu projektu. Jedině tak bude výsledná návratnost investic kladná. Zkrátka spousta proměnných s nejistým výsledkem.

Naproti tomu s cashbackem není potřeba řešit nic. Stačí mít jenom spuštěný affiliate program, který je v dnešní době stejně pro mnoho online firem nutností. Pak už jenom kontaktujete cashback jako je Tipli.cz a požádáte o zapojení. Administrace ze strany e-shopu pak dál probíhá přes affiliate program. Všechno ostatní už řeší cashback portál.

Největší výhoda

Pro e-shop jsou předem naprosto jasné náklady a tyto náklady se budou odvíjet od počtu objednávek. Počáteční náklady budou tedy 0 Kč. Na rozdíl od věrnostního programu provozovaného na vlastní pěst je to obrovská výhoda.

Jak pracuje cashback s uživateli?

Při hledání ideálního cashback portálu je vhodné zaměřit se na to, jak portál pracuje s uživateli a jaké výhody může firmě přinést. Například cashback portál Tipli se stará o pravidelnou propagaci partnerských e-shopů prakticky na denní bázi. Zaměřuje se na různé akční nabídky, hodně na obsah a celkově na retenci. Odvede tak za partnerské e-shopy spoustu práce a nechce za to žádnou odměnu. Ta přichází až na výkonnostním principu.

Nejde pouze o cashback, ale i o obsah, který má vzdělávat, bavit i pobídnout k nákupu. Například v Tipli magazínu najdou uživatelé tipy na výhodné nákupy a informace o kvalitních e-shopech. A tím to zdaleka nekončí. Tipli hlídá veškeré akční nabídky a informuje uživatele o velkých akcích, jako jsou Dny dopravy zdarma, AliExpress Day nebo Black Friday. Pomáhá lidem ušetřit čas i peníze formou online akčních letáků, slevových kuponů a v neposlední řadě poradí s výběrem finančních produktů.

Affiliate kampaň Tipli

Autorem článku je Tipli. Tipli můžete propagovat v naší síti eHUB. Od nás dostanete 200 Kč za každého nového uživatele, který provede alespoň 1 nákup do 100 dní od registrace.

Nově můžete také propagovat Tipli.sk na Slovensku. Provize v SK činí 170 Kč za stejných podmínek.

Podrobnosti najdete v detailu kampaně a přímo v administraci eHUB.

Komentáře