Affiliate marketing a Instagram - jak na úspěšnou propagaci?

Instagram je sociální sítí, kterou lze nejefektivněji využít pro affiliate propagaci. V tomto článku se dozvíte pár tipů, jak na to.

Kristina Janstová
12.08.2024
blog picture

Affiliate marketing a Instagram?

Instagram je v nynější době jednou z nejvlivnějších a nejoblíbenějších aplikací sociálních médií, uživatelé jej navštěvují zejména díky velkému množství zábavného a vysoce poutavého vizuálního obsahu. Stejně jako ostatní platformy sociálních médií, i Instagram může být využit k efektivní affiliate propagaci inzerentů. Propagovat mohou zde nejen influenceři, odborníci v konkrétním oboru, ale i menší tvůrci nebo osobní profily. Klíčovou výhodou pro affiliate marketing na Instagramu je jeho rozsáhlá uživatelská základna s potenciálem pro vysokou míru zapojení. Uživatelé Instagramu jsou velmi aktivní a často interagují s obsahem tvůrců, které sledují.

Jak začít s affiliate marketingem na Instagramu?

Pokud chcete začít s affiliate marketingem na Instagramu, je třeba si na platformě vybudovat základnu sledujících, kteří vám budou důvěřovat a následně jako součást vaši tvorby zvolit relevantní značky a produkty k propagaci, které budou odpovídat zaměření vašeho obsahu.

Dále všechno úspěšné fungování stojí na vytváření zajímavého a důvěryhodného obsahu, který vaše sledující přiměje k nákupu skrze vámi sdílené odkazy, jenž budou odkazovat na značky či konkrétní produkty, které jim doporučíte.

Zde jsme uvedli pár důležitých kroků na začátek:

Uživatelské jméno a profilový obrázek

Uživatelské jméno Instagramu je základem pro rozpoznatelnost a také způsob, jakým vás ostatní hledají. Proto byste se měli vždy ujistit, že je zapamatovatelné a definuje váš profil co nejpřesněji. Stejně tak i profilový obrázek.

Účet tvůrce

Přepněte váš profil na účet tvůrce. Profily tvůrců na Instagramu jsou určeny pro blogery, influencery či jakékoliv jiné tvůrce obsahu. Poskytují přístup k nástrojům, jako jsou pokročilé statistiky. Můžete vidět růst svých sledujících a demografické údaje publika a dle těchto statistik následně přizpůsobovat svou propagaci. Zároveň také váš profil bude působit jako důvěryhodnější zdroj.

Vyberte si oblast, která nejlépe odpovídá vašim zájmům či odborným znalostem.

Zaměřte se na konkrétní téma nebo odvětví. Výběr správné oblasti vám pomůže přilákat cílové publikum, u kterého je větší pravděpodobnost, že se zapojí do vašeho obsahu a provede nákupy prostřednictvím vašich odkazů.

Cílem je, aby váš profil působil jako důvěryhodný zdroj informací, zábavy či inspirace v konkrétním odvětví.

Začněte tvořit kvalitní a informativní obsah

Zaměřte se na vytváření vizuálně přitažlivého, zajímavého o a informativního obsahu pro vaše publikum. Jelikož Instagram je hlavně vizuální platforma, je důležité zejména klást důraz na vizuální prvky - používání kvalitních obrázků a videí či grafik pomůže zaujmout a udržet co nejvíce sledujících.

Obsah může mít formu:

  1. Instagram příspěvky: feed - je základním formátem Instagramu – umožňuje nahrávat jeden nebo více obrázků do jednoho příspěvku, zahrnuta zde mohou být také videa. Příspěvky je také možné doplnit kratším či delším textem. Po jejich sdílení, tyto příspěvky mohou uživatelé vidět vždy při otevření vašeho profilu.
  2. Instagram Stories: Stories jsou krátké příspěvky, které zmizí po 24 hodinách. Jsou ideální pro rychlé sdílení aktuálního dění, zákulisního obsahu ale i promyšleného naplánovaného obsahu. Tento formát lze nejlépe využít k zapojení publika. I přes to, že jejich trvanlivost je pouze 24 hodin, tak je možné je uchovat v tzv. highlights na vašem profilu a sledující je následně mají možnost zobrazení kdykoliv při návštěvě vašeho profilu.
  3. Instagram Reels: Reels jsou krátká zábavná či vzdělávací videa, která se mohou stát virálními a oslovit tak velmi široké publikum. Do tohoto formátu je vhodné pro zvýšení dosahu přidat populární zvuky, efekty a hashtagy

Jak je možné do vašeho obsahu zahrnout affiliate odkazy?

BIO ve vašem profilu na Instagramu: Současně lze do bia vložit až 5 individuálních odkazů. Vaše bio je tedy jedno z míst, kam můžete vložit vaše affiliate odkazy. Pro vložení více odkazů použijte například nástroj jako je Linktree. Tento nástroj vám vytvoří jediný odkaz, který nasměruje vaše sledující na více nabídek.

Instagram Stories: Jelikož je přímo do stories možné přidat proklikové odkazy, které sledující ihned přesměrují na požadovanou stránku - je to nejsnažší cesta pro sdílení vašich afffiliate odkazů, které ihned vybídnou sledující k akci a možnému nákupu.

Příspěvky na Instagramu: I když není možné přímo do svých příspěvků přidávat odkazy na které lze kliknout, můžete do svého obrázku či titulku zahrnout výzvu k akci, která nasměruje sledující na odkaz ve vašem biu či ve stories. Použijte poutavé vizuální prvky a působivé popisky, abyste zvýšili návštěvnost odkazů.

Instagram Reels: Reels lze nejlépe využít pro videoukázky propagovaných produktů a jejich recenze, návody a další kreativní obsah, jenž může vyzdvihnout jednotlivé značky či produkty.

Příklady instagramového profilu partnerky Nikoly Rausové.

Tipy pro vytváření poutavého obsahu pro Instagram

Vytváření poutavého obsahu je klíčem k úspěšné affiliate propagaci na Instagramu. Zde je několik tipů, které vám mohou pomoci vytvářet takový obsah, který podporuje zapojení a potencionální konverze:

  1. Používejte kvalitní vizuální prvky, tak aby váš obsah byl na první pohled atraktivní: Pro tvorbu fotek či videí postačí využití chytrého telefonu a nástrojů či aplikací pro úpravy. Vhodným nástrojem na úpravu fotografií je například Lightroom, na střih videí CapCut a na přípravu libovolných vizuálů Canva.
  2. Vyprávějte svým sledujícím příběh: Použijte vyprávění, aby byl váš obsah byl poutavý a přiměl vaše sledující vás sledovat pravidelně a vytvořit si k vám tak důvěru. Sdílejte také své osobní zkušenosti a pohledy do zákulisí a spojte se se svým publikem na hlubší úrovni.
  3. Zapojte své sledující: Komunikujte se svým publikem tím, že budete odpovídat na komentáře, podávat jim možnosti otázek a odpovědí a spouštět zajímavé ankety. Komunikací a budování pevného vztahu s publikem zvýší jejich důvěru ve vaše doporučení.
  4. Zahrňte jasné výzvy k akci: Povzbuďte své sledující k akci tím, že do svých titulků a příběhů zahrnete jasné výzvy k akci. Ke zvýšení konverzí použijte fráze jako „Klikněte na odkaz v biu“ nebo „Využijte slevový kód“.
  5. Buďte konzistentní a zveřejňujte obsah ve správnou dobu: Přidávejte svůj obsah často a důsledně. Pravidelné sdílení nového obsahu je základem pro udržení sledujících a zároveň jedním z parametrů algoritmu Instagramu. Zveřejňujte obsah v době, kdy je vaše publikum nejvíce aktivní. Tuto informaci zjistíte na základě prozkoumání vašich statistik.
  6. Používejte dostupné funkce Instagramu: Využijte kombinace všech funkcí a možností sdílení Instagramu, jako jsou Stories, Reels, IGTV a Live k vytváření různorodého a interaktivního obsahu. Tyto funkce vám umožní předvést produkty a značky v různých formátech, udržet pozornost vašeho publika a získávat nové sledující.
  7. Tvořte různorodý obsah: Propagace affiliate produktů na Instagramu vyžaduje kombinaci kreativity a strategie. Natáčejte zajímavé recenze na produkty, vymyslete pro své sledující zajímavé soutěže k získání slev či dárků od inzerentů. Využijte také sezónních akcí a trendů, tak aby váš obsah byl aktuální.

Závěr

Závěrem lze říci, že Instagram je velmi vhodné místo pro vaši affiliate propagaci, i když nejste velký influencer. Postačí vám trocha kreativity, být konzistentní, komunikovat s vašimi sledujícími a zvolit si vhodné inzerenty vzhledem k vašemu obsahu.

Kristina Janstová
Affiliate Manager

Další články

blog picture
18.02.2025 Rubrika
Jak začít: První kroky po registraci - dostupné propagační materiály (3/3)
V naší affiliate síti máte k dispozici velké množství materiálů, které můžete využít k propagaci programů.
blog picture
17.02.2025 Rubrika
Jak začít: První kroky po registraci - jak si vybrat program k propagaci (2/3)
Nevíte, který affiliate program v naší síti zvolit, nebo jak mezi nimi najít rozdíly? Nejde jen o provize! Pojďme se na to podívat.
blog picture
16.02.2025 Rubrika
Jak začít: První kroky po registraci - orientace v administraci (1/3)
Mám potvrzenou registraci a aktivovaný účet, co teď dál? Zaměříme se na orientaci skrze administraci eHUB.

Chcete něco podobného?

Zaregistrujte se.