Spojení s AAN půlroku poté - neplánovaným bonusem je univerzální řešení pro migraci affil programů

Před půlrokem došlo ke spojení eHUB s AAN - jak hodnotí výsledky spolupráce její hlavní aktéři?

Ondřej Hájek
03.02.2020
blog picture
description

Původní Affiliate Agency Network Milana Pichlíka je od 1. 8. 2019 součástí eHUBu. Po několika měsících příprav (jak po procesní, tak technické stránce) se nám bez větších zaváhání podařil relativně bezprecedentní přechod affiliate programů z jedné platformy na druhou. Většina změn affiliate platforem totiž doplatí na to, že určité (nemalé) procento partnerů si neaktualizuje svoje odkazy – konkrétní affil propagace už nemusí být jejich priorita, případně jde o dlouhý boj nového affiliate manažera s leností některých partnerů. V takových scénářích zapříčiní změna platformy minimálně dočasný pokles v přivedeném obratu z affil kanálu, čehož se inzerenti nejčastěji bojí (a mnohdy se kvůli tomu jinak chtěné změny platformy vyhýbají).

Technické řešení

Úkol zněl jasně, musíme být schopni doměřit i návštěvnost a objednávky ze starých affiliate odkazů. Díky dlouhodobému vývoji vlastní platformy a specializaci právě na tracking jsme byli pravděpodobně jediná síť, která si s takovým úkolem vůbec mohla poradit. Po migraci programů pod eHUB je i po půl roce jedno, jestli affiliate partneři nic nezměnili a používají stále původní odkazy, nebo si s přechodem vygenerovali v našem systému nové. Nepřišli ani o den, kdy by se jim nezaznamenávaly provize z jejich článků a dalších forem propagace. A inzerenti nezaznamenali jakýkoliv propad v přivedeném obratu, naopak – synergický efekt spojení dvou lokálních sítí podpořil růst ve většině programů.

Spojení se vydařilo ve všech rovinách

O důvodech a záměrech našeho spojení psal již v původním článku Milan na svém blogu, trochu jsme se toho dotkli i v novoročním bilancování. Dnes, půl roku poté, mohu spokojeně konstatovat, že to byl skvělý krok. Synergicky prospěl naší síti především s upevněním silnější pozice na trhu, rozrostli jsme se o řadu zajímavých a výkonných programů. I z hlediska partnerů se podařilo rozšířit síť sice jen o pár desítek, ale mnohdy výkonných (katalogově zaměřených) partnerů. Překryv registrovaných partnerů do všech lokálních sítí evidentně není 100% a i jednotky nově získaných mohou rozhýbat třeba starší programy. V případě tohoto scénáře (oproti zcela nové registraci partnera) je výborné, že partner do sítě přichází už s určitou historií, a my mu dokážeme okamžitě doporučit další programy, které mu budou fungovat. Je to instantní win-win-win pro partnera, inzerenta i síť.

Dále nás spojení s AAN posílilo v řadě procesních nastavení, v průběhu roku 2019 jsme zdvojnásobili tým affil manažerů. V tuto chvíli jsme mnohem lépe připraveni na další škálování sítě. Lépe pracujeme i s XML feedy a daří se nám v programech zvyšovat procento obsahově zaměřených partnerů. V neposlední řadě k nám do kanceláře skvěle zapadal sám Milan, se kterým eHUB společně řídím. Rozumíme si jak po businessové, tak lidské stránce. A to je možná vůbec nejdůležitější!

Změna affiliate platformy je žádaný produkt

A my máme univerzální řešení! Když jsme připravovali migraci AAN, mělo se jednat o jednorázové technické řešení. Od té doby jsme už ale realizovali několik dalších migrací – jak samostatné eshopy, které potřebovali outsourcovat správu jejich programu nebo byly nespokojené s přístupem původní sítě, tak jsou dokonce ve hře další dvě (menší) sítě, které jasně vidí potenciál ve využívání naší platformy. Každopádně, aniž bychom to úplně plánovali, máme unikátní zkušenosti s migrací affiliate programů tak, aby to bylo pro inzerenta v maximální možné míře bezbolestné. A zároveň jsme odladili naše technické řešení i proces tak, že už si takovým úkolem dokážeme suverénně poradit. Pokud zvažujete změnu affiliate platformy, neváhejte se na nás obrátit a minimálně prodiskutovat možnosti!

Ondřej Hájek
Founder

Další články

blog picture
03.04.2024 Rubrika
Affiliate není jen o e-commerce! Jaké další segmenty skvěle fungují?
Rozhodli jsme se vám přiblížit téma, které bychom mohli stručně nazvat jako „affil mimo ecommerce“. O co jde, jací partneři toto propagují a kdy dává smysl affil využít? Přečtěte si v našem článku.
blog picture
02.04.2024 Rubrika
Reálná zkušenost CSS partnera v affiliate síti
Po úvodním teoretickém článku k CSS jsme ve spolupráci s Kristýnou Gröbnerovou ze Srovname.cz připravili case study zaměřenou na CSS v affiliate z pohledu partnera. Jak hodnotí spolupráci a jaké byly výsledky? Přečtěte si.
blog picture
02.04.2024 Rubrika
Jak se daří nám a Partnerům – aneb pár čísel za březen
Přehled dat za březen 2024. Zajímá vás jaká je nejvyšší provize, affiliate programy s největším růstem nebo kolik si vydělali nejlepší partneři?

Chcete něco podobného?

Zaregistrujte se.