Awin report 2020 - nejzajímavější novinky ze světa e-commerce

To nejzajímavější nejen ze světa affiliate přináší každoroční Awin report

Lukáš Jabůrek
14.02.2020
blog picture

Jako každý rok i letos v lednu vydala platforma Awin (původne Affiliate Window) svojí každoroční výroční zprávu o trhu, ve kterém analyzují získaná data a dělí se o ně s ostatními. V tomto článku bych Vám rád shrnul ty nejdůležitější informace, které se lze v této zprávě dočíst.

Awin slaví 20 let

Hlavní informací této výroční zprávy je 20. výročí Awinu, přičemž v tomto roce chystají mnoho novinek pro svoje partnery i inzerenty. Zaměří se nyní na rozšíření partnerů z řad startupů a menších byznysů. Je tedy na co se těšit :)

Roste počet „přeshraničních“ nákupů

Dle dat, kterými disponuje Awin, roste počet nakupujících, kteří nakupují v e-shopech, které se nachází mimo jejich domovskou zemi. V roce 2014 to bylo 23,5 %, v roce 2017 pak 32,7 % a v roce 2019 dokonce 41,7 % v poměru k domácím nákupům. Predikce na rok 2020 dokonce hovoří o 44,6 % přeshraničních nákupů!

preshranicninakupy

Zdroj: Awin Report, 2020

Specifika jednotlivých trhů

Awin také uvádí určitá TOP pro každou zemi, ve které Awin působí. Česká republika je bohužel zařazena do celého bloku zemí východní Evropy, nicméně v této oblasti je největší počet prodejů skrze sub-sítě ve všech měřených oblastech. Celkově ve východní Evropě pochází 19 % všech prodejů z affiliate skrze sub-sítě. Naši němečtí sousedé například vynikají největší průměrnou výší objednávek od cashback partnerů, konkrétně $130. Ve Francii jsou pak nejrychlejší v průměrné době schvalování provizí (26,5 dne), v Itálii naopak velmi dobře pracují s e-maily, jelikož dosahují na 9 %, což je největší poměr prodejů ve všech měřených zemích.

Black Friday Elephant

Zajímavým grafem je tzv. Black Friday Elephant, který znázorňuje počet prodejů během dne na Black Friday a Cyber Monday. Z grafu lze vyčíst, že první vlna přichází již ráno (během dopoledne), kdy je největší podíl objednávek z mobilního telefonu, kdy lidé projížíd při svých ranních „rituálech“ e-mail a první notifikace na výprodeje. Následně kolem oběda lidé přechází na prohlížení akcí a objednávání na desktopech a největší počet objednávek je uskutečněn kolem deváté večer. Na Cyber Monday je graf podobný, nicméně celkový počet objednávek se pohybuje v nižších číslech.

elephant

Zdroj: Awin Report, 2020

Nutnost více se zaměřit na prodeje přes mobilní telefony

V roce 2020 se dle předpokladů prodá na celém světě více než 1,5 miliardy mobilních telefonů! Zároveň také s tímto fenoménem roste doba, kterou na mobilním telefonu trávíme. V roce 2010 trávil člověk na počítači 2,4 hodiny denně, na mobilu pak 0,4 hodiny. Oproti tomu v roce 2020 člověk bude trávit na mobilu 3,1 hodiny denně (skoro 8x tolik!), zatímco nárůst doby, kterou budeme trávit počítači, bude pouze o méně než 50 %, celkem 3,3 hodiny.

Zajímavostí je také poměr jednotlivých typů propagace a využitého zařízení. Hezky toto popisuje následující obrázek:

zarizeni

Zdroj: Awin Report, 2020

Cross-device tracking

V souvislosti s rozvojem mobilních technologií zavedl Awin v roce 2015 novou technologii cross-device trackingu, díky níž vyřešil problémy s trackováním z různých zařízení. Na základě tohoto kroku nyní po 4 letech od spuštění nabízí zajímavý přehled vývoje tohoto „fenoménu“.

cross-device

Zdroj: Awin Report, 2020

Z grafu lze vyčíst, že největší nárůst cross-device objednávek vzrostl v oblasti Social Media (rostoucí trend sociálních sítí apod.) a to až o 68 %. Naopak největší propad v cross-device je patrný u cashback portálů, kde dosahuje až 83 %. Celkově pak největšího poměru cross-device oproti „ne"cross-device objednávek dosahují partneři z oblasti Kuponů, kde celkem cca 30 % ze všech prodejů je cross-device. Na druhém místě pak obsahový segment, kde dosahuje podíl cross-device objednávek přibližně 27 %.

Závěr

Toto byly podle nás ty nejzajímavější data z Awin reportu, který byl vydán na začátku roku 2020 a shrnuje fenomény posledních let a predikci budoucího vývoj nejen affiliate prostředí, ale i celého e-commerce.

Celý report si můžete stáhnout ZDE

Lukáš Jabůrek
Affiliate manager team leader

Další články

blog picture
03.04.2024 Rubrika
Affiliate není jen o e-commerce! Jaké další segmenty skvěle fungují?
Rozhodli jsme se vám přiblížit téma, které bychom mohli stručně nazvat jako „affil mimo ecommerce“. O co jde, jací partneři toto propagují a kdy dává smysl affil využít? Přečtěte si v našem článku.
blog picture
02.04.2024 Rubrika
Reálná zkušenost CSS partnera v affiliate síti
Po úvodním teoretickém článku k CSS jsme ve spolupráci s Kristýnou Gröbnerovou ze Srovname.cz připravili case study zaměřenou na CSS v affiliate z pohledu partnera. Jak hodnotí spolupráci a jaké byly výsledky? Přečtěte si.
blog picture
02.04.2024 Rubrika
Jak se daří nám a Partnerům – aneb pár čísel za březen
Přehled dat za březen 2024. Zajímá vás jaká je nejvyšší provize, affiliate programy s největším růstem nebo kolik si vydělali nejlepší partneři?

Chcete něco podobného?

Zaregistrujte se.